Piaţa globală a jocurilor video ar urma să crească cu 11,1% pe an până în 2017, susţinută de o nouă generaţie de console şi creşterea popularităţii jocurilor online, arată un raport al firmei de consultanţă franceze IDATE.
Potrivit IDATE, piaţa globală a jocurilor video, estimată la 53,9 miliarde de euro în acest an, ar urma să crească până la 82,1 miliarde de euro în 2017.
Toţi cei trei mari producători de console de jocuri video, Sony, Nintendo şi Microsoft, şi-au lansat în ultimele săptămâni cele mai noi console în încercarea de a creşte vânzările în perioada sărbătorilor de Crăciun.
Firma de cercetare estimează că aceste noi dispozitive vor menţine creşterea pieţei până în 2017. Dacă în prezent consolele de genul PlayStation (Sony) sau Xbox (Microsoft) controlează aproximativ 31% din piaţă, în anul 2017 ponderea lor va creşte până la 40%. În schimb, cota de piaţă a consolelor de tip handheld, de genul 3DS (Nintendo) sau Sony PSVita va scădea până la 13% în 2017 de la 22% din piaţă în prezent, ca urmare a unei concurenţe crescute venită din partea tabletelor şi telefoanelor mobile.
‘Smartphone-urile şi tabletele oferă o experienţă radical diferită în termeni de buget, tableta este un competitor serios pentru console’, a declarat analistul IDATE, Laurent Michaud. ‘Decizia de cumpărare între tabletă şi consolă va detemrina succesul acestei generaţii de maşini’, a mai spus Michaud.
De asemenea, spre deosebire de piaţa jocurilor offline pe computer care ar urma să înregistreze un declin ireversibil, popularitatea jocurilor online ar urma să crească având în vedere că acestea domină piaţa în China şi Coreea de Sud. Un exemplu este jocul online Candy Crush care recent a înregistrat un număr record de 700 milioane sesiuni zi şi vânzări de 850.000 de euro într-o singură .
Jocurile online ar urma să înregistreze o creştere medie de 11,4% în timp ce piaţa jocurilor mobile ar urma să crească anual cu 12,2% între 2013 şi 2017.
IDATE avertizează că dezvoltatorii tradiţionali de jocuri video, care sunt obişnuiţi să vândă copii pe disc ale jocurilor lor, nu au reuşit să ţină pasul cu rivalii lor virtuali şi nu au putu profita de succesul fenomenal înregistrat de jocurilor jucate pe reţelele sociale.
Sursa: Agerpres