Este destul de greu să ai pretenția de a fi tratat ca o vedetă atunci când, la doar câțiva pași, strălucesc modele precum Volkswagen Golf GTi, Rolls-Royce Wraith, Bentley Flying Spur, BMW Seria 3 GT sau Mercedes-Benz CLA. Cu toate acestea, atât standul Dacia cât și cel al Ford – producători care au uzine în România – au atras, încă din prima zi a expoziției auto de la Geneva, o mulțime pestriță de jurnaliști, reprezentanți ai concurenței, potențiali clienți sau simpli privitori. Dacă în cazul Dacia, înghesuiala din momentul conferinței de presă destinată prezentării modelelor Logan MCV și Duster Aventure a fost generată de curiozitatea multora de a vedea ce minuni mai poate face cuplul franco-român cu niște costuri pe care alții le includ în buget la capitolul „altele“, la standul Ford, vizitatorii au fost curioși să descopere micul SUV cu care americanii speră să dea lovitura într-un segment de piață pentru care ei estimează o dublare a vânzărilor în următorii cinci ani.
„Spațiu la preț accesibil“ alături de „personalitate“
Conform oficialilor Dacia, noul Logan MCV este o completare logică a gamei de produse a companiei, după apariția modelelor Lodgy, Dokker, Logan și Sandero. Pentru unii însă, această idee pare oarecum ciudată, având în vedere că breakul se adresează unui grup de clienți foarte asemănător celui care ar putea fi atras de vehiculele produse în Maroc (Lodgy și Dokker). Va fi extrem de interesant de observat ce „găselnițe“ de marketing vor folosi oficialii Dacia pentru a elimina riscul canibalizării.
Principala surpriză oferită de noul Logan MCV este dispariția din ofertă a variantelor cu șapte locuri. Desigur, asta dacă nu luăm în calcul evoluția logică a designului exterior și interior, în linie cu cea a predecesorilor săi lansați anul trecut. Prin urmare, Logan MCV este acum un model „încăpător şi funcţional, care oferă, datorită dimensiunilor sale, un spaţiu interior generos, cu cinci locuri, şi un portbagaj cu un volum de 573 litri“.
De asemenea, grație caroseriei cu o lungime de 4,49 m, noul model permite transportul unor obiecte de până la 2,7 m. „Noul Logan MCV câștigă în dinamism, în special la nivelul lunetei spate ușor înclinate, dar și prin atenția acordată liniilor laterale, al căror tratament caracteristic îl regăsim și în cazul modelelor Lodgy și Duster. Cu acest design, Logan MCV afișează o imagine modernă, specifică autoturismelor, fără a sacrifica spațiul interior. Este mult spațiu, și asta se vede“, consideră David Durand, directorul de design al gamei Entry.
Interiorul a fost gândit, conform celor de la Dacia, pentru a uşura viaţa la bord. Astfel, au fost prevăzute numeroase spaţii de depozitare totalizând un volum de 16 litri. Printre acestea se numără spaţiile de pe portierele faţă şi spate, buzunarele din spătarele scaunelor sau spaţiul de depozitare din partea superioară a planşei de bord. Ca și noile Logan sau Sandero, breakul are în dotare, în funcție de versiune, sistemul multimedia Media Nav sau pe cel mai puțin aspectuos, Dacia Plug@Radio. Mașina poate avea limitator și regulator de viteză, direcție asistată, senzori pentru parcarea cu spatele, ESP, ABS cu AFU și airbaguri frontale și laterale pentru șofer și pasagerul din dreapta. Sunt disponibile două motoare alimentate cu benzină (1.2, 16V – 75 CP și TCe – 90 CP) și un diesel de 1.5 litri cu două variante de putere, 75 CP sau 90 CP. În unele state, Logan MCV va putea fi comandat cu motorul 1.2, 16v – 75 CP versiunea benzină-GPL.
A doua premieră Dacia de la Geneva este versiunea limitată Duster Adventure. Aceasta conferă un plus de personalitate modelului de bază, de care diferă prin echiparea cu o rampă de proiectoare, sistem de navigație Garmin, covorașe de cauciuc și stickere specifice de mari dimensiuni a căror model este reprodus și pe tapițeria interioară. Modelul este disponibil în două nuanțe: blanc glacier și noir nacré.
EcoSport ajunge în Europa
Cei de la Ford au ca principale exponate la stand, SUV-urile EcoSport și Kuga. Deși cel de-al doilea este mai cunoscut de europeni și mai spectaculos, primul poate avea un impact major asupra românilor. În primul rând pentru că este de așteptat ca prețul său de bază să fie „rezonabil“ și apoi pentru că ar putea fi cel de-al doilea model produs la uzina din Craiova. Desigur, asta dacă vânzările de pe piața europeană vor justifica un astfel de demers. Deocamdată, modelul este produs în India.
Construit pe aceeași platformă cu Fiesta și B-Max, EcoSport va putea fi comandat cu propulsorul EcoBoost de 125 CP, care a primit titlul „Engine of the Year“, cu un alt motor de 1.5 litri – 110 CP alimentat cu benzină sau cu un diesel de 1.5 litri care dezvoltă 90 CP.
Detalii despre toate lansările importante de la Geneva Motor Show, precum și despre evoluția pieței auto românești în acest an puteți găsi în Suplimentul Auto care va apărea împreună cu revista Capital și cu Evenimentul Zilei pe 25 martie.