Regulamentul Euro 7 a fost adoptat de Consiliul European
Consiliul European a luat vineri decizia de a adopta Regulamentul Euro 7, marcând ultima etapă a procesului decizional, potrivit unui comunicat de presă al președinției belgiene.
Noul regulament stabilește norme stricte pentru valorile-limită de emisii pentru vehiculele rutiere și pentru durabilitatea bateriilor. Într-un efort de a reduce în continuare emisiile de poluanți atmosferici, textul adoptat vineri cuprinde autoturismele, camionetele și vehiculele grele într-un singur act juridic.
Regulamentul Euro 7 stabilește norme pentru emisiile de gaze de eșapament ale vehiculelor rutiere, dar și pentru alte tipuri de emisii, cum ar fi emisiile aferente abraziunii pneurilor și emisiile de particule la frânare. Acesta introduce, de asemenea, cerințe în ceea ce privește durabilitatea bateriilor.
Pentru autoturisme și camionete, regulamentul menține valorile-limită actuale ale emisiilor de gaze de eșapament Euro 6, dar introduce cerințe mai stricte pentru particulele solide. Pentru autobuzele și camioanele grele, regulamentul impune valori-limită mai stricte pentru diverși poluanți, inclusiv pentru unii care nu au fost reglementați până în prezent, cum ar fi protoxidul de azot (N2O).
În plus, Euro 7 introduce valori-limită mai stricte pentru emisiile de particule produse la frânare, cu valori-limită specifice pentru vehiculele electrice. Noile norme includ, de asemenea, cerințe mai stricte privind durata de viață pentru toate vehiculele, atât în ceea ce privește kilometrajul, cât și durata de viață.
Noul regulament va intra în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării
În urma aprobării astăzi de către Consiliu a poziției Parlamentului European, actul legislativ privind regulile Euro 7 este adoptat. După semnarea de către președinta Parlamentului European și președintele Consiliului, regulamentul se va publica în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și va intra în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării.
Datele de aplicare a regulamentului vor depinde de tipul de vehicul în cauză:
- 30 de luni pentru noile tipuri de autoturisme și camionete și 42 de luni pentru autoturismele și camionetele noi;
- 48 de luni pentru noile tipuri de autobuze, camioane și remorci și 60 de luni pentru autobuzele, camioanele și remorcile noi;
- 30 de luni pentru noile sisteme, componente sau unități tehnice separate care urmează să fie montate la autoturisme și camionete și 48 de luni pentru cele care urmează să fie montate la autobuze, camioane și remorci.