Parlamentul European a aprobat noile standarde de poluare Euro 7. Miercuri, pe data de 13 martie, europarlamentarii au aprobat noile norme UE de reducere a emisiilor de la mașinile de pasageri, camionete, autobuze, camioane și remorci.
Au fost aprobate noile standarde de poluare Euro 7
Parlamentul European a aprobat noile standarde de poluare Euro 7. Cu o majoritate de 297 de voturi în favoarea sa, 190 împotrivă și 37 abțineri, Parlamentul a aprobat acordul negociat cu Consiliul referitor la regulamentul Euro 7. Acesta reglementează omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor.
Conform acordului, autovehiculele vor fi obligate să se conformeze noilor standarde pentru o perioadă mai îndelungată. Astfel, garantează că vor fi mai curate pe întreaga lor durată de viață.
Potrivit comunicatului oficial al Parlamentului European, pentru autoturisme și autoutilitare, standardele de testare și limitele actuale de emisii Euro 6 vor rămâne neschimbate. În ceea ce privește autobuzele și camioanele, se vor impune limite mai stricte pentru emisiile de gaze evacuate, atât în laborator cât și în condiții reale de conducere. În același timp, se păstrează standardele de testare actuale Euro VI.
Se vor introduce limite de emisii pentru particulele rezultate din sistemul de frânare
În premieră, noile standarde de poluare Euro 7 vor introduce limite de emisii pentru particulele rezultate din sistemul de frânare (PM10) pentru autoturisme și camionete. Introduce, totodată, cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriilor. Sunt vizate automobilele electrice și hibride.
„Un pașaport de mediu pentru vehicul va fi pus la dispoziție pentru fiecare vehicul și va conține informații despre performanța sa de mediu în momentul înregistrării, cum ar fi limitele de emisii de poluanți, emisiile de CO2, consumul de combustibil și energie electrică, autonomia electrică, durabilitatea bateriei (în cazul automobilelor electrice).
Utilizatorii vehiculelor vor avea, de asemenea, acces la informații actualizate despre consumul de combustibil, sănătatea bateriei, emisiile de poluanți și alte informații relevante generate de sistemele și monitoarele de la bord”, se mai arată în comunicatul Parlamentului European.
„Am realizat cu succes un echilibru între obiectivele de mediu și interesele vitale ale producătorilor. Dorim să asigurăm accesibilitatea la prețuri a mașinilor noi mai mici cu motoare cu ardere internă pentru clienții casnici și, în același timp, să permitem industriei auto să se pregătească pentru transformarea așteptată a sectorului.
UE va aborda acum și emisiile de la frâne și anvelope și va asigura o durabilitate mai mare a bateriei”, a declarat raportorul Alexandr Vondra (ECR, CZ).
Înainte ca noile norme să intre în vigoare, Consiliul trebuie să aprobe oficial acordul.
Noi standarde de poluare pentru camioane și autocare
Amintim că în luna februarie, Consiliul Uniunii Europene a adoptat noi standarde de poluare pentru camioane și autocare într-un acord preliminar. Acest acord își propune să reducă emisiile produse de aceste autovehicule.
Ambasadorii statelor membre ale Uniunii Europene au aprobat un acord provizoriu. Acesta are ca scop reducerea emisiilor poluante provenite de la camioane și autocare. Anunțul a fost făcut făcut de Președinția belgiană a Consiliului UE.
Potrivit Frankfurter Allgemeine Zeitung, acordul a fost ratificat numai după ce Guvernul Germaniei și-a retras opoziția.
Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, a declarat că Berlinul a obținut facilități pentru a promova dezvoltarea motoarelor destinate vehiculelor grele care folosesc combustibili sintetici (e-fuels). Mai multe puteți citi aici.