Directorul general al BMW, Oliver Zipse, a explicat că această sumă reflectă tarifele impuse de Uniunea Europeană pentru vehiculele electrice produse în China, precum și noile taxe vamale din Statele Unite, care afectează comerțul global. Aceste taxe sunt de așteptat să reducă marja de profit a diviziei auto a grupului german, care ar putea ajunge între 5% și 7% în 2025, în scădere față de estimările inițiale de 7,3%.

Acțiunile BMW au scăzut cu 2,3% la Bursa de la Frankfurt

În urma acestor taxe vamale, marja de profit pe segmentul auto ar urma să scadă cu un punct procentual, iar provizioanele pentru acest impact sunt considerate „conservatoare”, potrivit lui Zipse. De asemenea, nu este exclusă posibilitatea impunerii unor noi taxe vamale din partea Uniunii Europene sau a Statelor Unite, ceea ce ar putea afecta în continuare rezultatele financiare ale BMW.

Zipse a adăugat că, dacă situația economică se modifică, prognozele companiei vor fi ajustate corespunzător. Deși taxele vamale impuse până acum, inclusiv tarifele de 25% aplicate la importurile de oțel și aluminiu în SUA și la importurile de vehicule BMW, sunt așteptate să rămână valabile pe tot parcursul anului, orice schimbare ar putea influența prognozele financiare ale grupului.

„Dacă situaţia se schimbă, ne vom modifica previziunile”, a spus directorul financiar Walter Mertl, conform Reuters.

Pe fondul acestor provocări economice, acțiunile BMW au scăzut cu 2,3% la Bursa de la Frankfurt, investitorii fiind dezamăgiți de rezultatele financiare publicate recent. Profitul net al companiei a scăzut cu mai mult de o treime anul trecut, ajungând la 7,68 miliarde de euro (8,32 miliarde de dolari), ceea ce se aliniază cu estimările analiștilor, iar veniturile au scăzut cu 8,4%, ajungând la 142 miliarde de euro.

Aceste scăderi de profit sunt atribuite în mare parte vânzărilor slabe din China și Germania, două dintre piețele cheie pentru BMW.

BMW
BMW/SURSA FOTO: Dreamstime

Vânzările de vehiculele electrice continuă să dezamăgească producătorii auto

În ceea ce privește vehiculele electrice, vânzările globale au crescut mai lent decât estimările anterioare ale producătorilor auto, ceea ce pune presiune suplimentară asupra planurilor strategice ale companiilor din industria auto.

De asemenea, BMW și alți producători sunt afectați de amenințările președintelui Donald Trump, care a sugerat posibilitatea impunerii unor taxe vamale de 25% asupra tuturor importurilor auto în Statele Unite, ceea ce ar putea complica și mai mult situația economică a producătorilor auto globali.

BMW, un important jucător pe piața mașinilor premium, continuă să facă față unui mediu economic global incert, cu provocări majore venite din partea taxelor vamale și a vânzărilor mai lente decât se anticipa. Aproape 56% din vehiculele produse de BMW în Germania sunt exportate în afacerea externă Uniunii Europene, iar fabrica sa din SUA exportă anual mașini în valoare de peste 10 miliarde de dolari.

Aceste piețe externe rămân cruciale pentru succesul pe termen lung al companiei, dar, în același timp, ele sunt expuse riscurilor aduse de noile taxe vamale și de un mediu economic global în continuă schimbare.