Dacă fabricile din trecut au căpătat avantaje prin introducerea energiei electrice și a automatizărilor pentru a fi competitive pe piață, fabricile prezentului și viitorului folosesc internetul pentru a conduce lumea spre următoarea revoluție industrială. Trăim deja zorii erei IoT și acest lucru are un impact uriaș asupra vieții de zi cu zi. Într-un viitor cât mai apropiat, probabil că toate obiectele care conțin cel puțin un circuit electronic vor fi conectate la internet și ne vor face viața mai ușoară. IoT oferă noi oportunități pentru sectoare precum productie, retail, logistică, smart homes, iar marile companii marchează etape importante în dezvoltarea lor prin implementarea celor mai recente inovații tehnologice.

Compania Arctic, liderul pieței de electrocasnice din România, dezvăluie tehnologia de ultimă generație din fabrica viitorului de la Ulmi, una dintre cele mai moderne facilități de producție din Europa, printr-un video – documentar “How it’s made”, menit să familiarizeze consumatorii cu pașii procesului de producție a mașinilor de spălat. Fabrica de mașini de spălat de la Ulmi este singura fabrică Industry 4.0 din România și una dintre puținele din Europa în care se găsesc cele mai noi tehnologii de inteligență artificială, machine learning și tehnologii robotizate. Prin integrarea aplicațiilor de tip IIoT (Industrial Internet of Things) aceasta ajunge la o capacitate de producție de 2,2 milioane de mașini de spălat pe an.

Industry 4.0 mai este denumită și a patra revoluție industrială pentru că tehnologiile de ultimă generație sunt introduse spre a facilita si automatiza procesul de producție.  Astfel, angajații lucrează cot la cot cu echipamente inteligente, dispozitive interconectate și roboți pentru a produce viitoarele produse care ne ușurează viața. Însă, Industry 4.0 înseamnă și sustenabilitate, atenție pentru un viitor mai bun. Datorită implementării unor tehnologii avansate, fabrica de la Ulmi deține un număr impresionant de acreditări ca fabrică verde, fiind și singura din România care deține LEED Platinum, cel mai înalt nivel al acestei certificări verzi care poate fi obținut de orice fabrică. Certificările obținute pentru calitatea produselor, pentru eficiența energetică în producție, prestigiosul premiu „Lighthouse Network Factory” oferit de Forumul Economic Mondial fabricii de la Ulmi sunt rezultatele preocupării permanente ale companiei pentru dezvoltarea produselor și tehnologiilor care promovează sustenabilitatea și utilizarea eficientă a resurselor.

Acum mai mult ca oricând, putem spune că Internet of Things schimbă totul, iar aceasta nu este o observație făcută asupra unui viitor indepartat. Fuziunea de tehnologii din spatele proceselor de producție fac din această fabrică inovatoare una dintre cele 44 de unități de producție de top din lume care ajută la accelerarea progresului industrial la nivel global.

Despre Arctic

Arctic, liderul pieței de electrocasnice din România, este una dintre cele mai puternice companii din România, și în același timp unul dintre cei mai importanți angajatori și exportatori ai României. Cu aproximativ 4.300 de angajați, compania exportă 83% din producția totală în peste 85 de țări.

Cu o istorie de aproape jumătate de secol, Arctic este parte din grupul Arçelik din anul 2002, perioadă în care și-a crescut semnificativ atât cifra de afaceri, cât și capacitatea de producție.

Compania deține cea mai mare fabrică de electrocasnice din Europa continentală, unitatea de la Găești producând până în prezent peste 36 de milioane de aparate frigorifice. De asemenea, deține și singura fabrică Industry 4.0 din România și una din puținele din Europa, fabrica din Ulmi, Dâmbovița, având o capacitate de producție de 2.2 milioane de unități pe an.

Despre Arçelik:


Fondat în 1955, Arçelik este unul dintre principalii jucători din industria de electronice și electrocasnice. Compania este prezentă în 146 de țări, are 30.000 de angajați, 23 de unități de producție în 9 țări (Turcia, România, Rusia, China, Africa de Sud, Thailanda, Pakistan, India și Bangladesh) și 35 de birouri de vânzări și marketing în întreaga lume. Compania deține 12 branduri (Arçelik, Beko, Grundig, Blomberg, ElektraBregenz, Arctic, Leisure, Flavel, Defy, Dawlance, Voltas Beko, Altus) și este listată la Bursa de Valori din Istanbul.