Noile trenuri de metrou vor intra în circulație abia peste 4 luni

Primele două trenuri noi de metrou vor sosi de la fabricantul spaniol Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) la sfârşitul acestei săptămâni, respectiv începutul săptămânii viitoare şi se estimează că vor fi puse în circulaţie în luna aprilie 2014.

Metrorex va achiziţiona 16 trenuri de metrou, investiţia ridicându-se la 97 milioane de euro, fără TVA. Din total, doar primele patru sunt fabricate integral în Spania, restul de 12 urmând a fi montate la uzina Atelierul CFR Griviţa, scrie Agerpres.

‘Achiziţia celor 16 trenuri de metrou este prevăzută în Acordul de finanţare pentru modernizarea metroului din Bucureşti, semnat cu Banca Europeană de Investiţii în toamna anului 2009. Banii pentru noile trenuri sunt asiguraţi atât din credite BEI, cât şi de la bugetul de stat’, a precizat reprezentantul Metrorex.

Trenurile noi de metrou CAF vor fi puse în circulaţie cu călători după finalizarea testelor de tip, obţinerea Agrementului Tehnic de la Autoritatea Feroviară Română (AFER) şi efectuarea probelor de anduranţă în circulaţie normală fără călători (20.000 de kilometri). Data estimată a punerii lor în circulaţie este luna aprilie 2014.

Capital.ro a scris în urmă cu două zile că noile trenuri de metrou – Dunărea și Mureșul – sunt în drum spre București, ele fiind filmate și fotografiate în urmă cu câteva zile în Ungaria. FOTO AICI

Noile trenuri CAF sunt compuse din câte şase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracţiune şi de frânare controlat cu microprocesor, caroseria realizată din oţel inoxidabil, sistem îmbunătăţit de bare de sprijin pentru călători, uşi culisante cu autoblocare şi protecţie la prinderea persoanelor între uşi.

Trenurile CAF au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 metri lungime, şi patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 de kilometri/oră.

Pentru asigurarea compatibilităţii tehnice şi de exploatare integrală, Metrorex a achiziţionat, cu 4,94 milioane de euro, fără TVA, şi 16 seturi de sisteme de protecţie şi conducere automată a trenului de la Bombardier Transportation – Divizia Rail Control Systems, care va asigura montajul şi punerea în funcţiune a CAF-urilor.

Noile trenuri de metrou produse de CAF au câte două locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă, au un sistem de autodiagnoză care informează imediat mecanicul asupra eventualelor defecţiuni ale trenului şi cum se pot remedia aceste probleme, dar şi un sistem de teletransmisie de date.

Prin intermediul acestui sistem se transmite automat prin Wi-Fi starea echipamentelor trenului, astfel încât, atunci când trenul ajunge în depou, nu se mai impune o analiză amănunţită care să scoată la iveală defecţiunile trenului. Sistemul de teletransmisie prin Wi-Fi ţine doar de latura tehnică a trenului şi nu vizează furnizarea de internet gratuit pentru călători, aşa cum s-a vehiculat anterior.

Trenurile CAF au şi un sistem performant de informare a publicului călător (indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului), semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilaţie forţată în vagoanele de pasageri, dar şi geamuri rabatabile.

Sursa: Agerpres