Nokia anunță schimbarea identității vizuale pentru prima dată în 60 de ani

nokia

SURSĂ FOTO: Dreamstime

Compania Nokia anunță schimbarea identității vizuale pentru prima dată în 60 de ani. Noul logo va conține alte culori și noi elemente ale brand-ului.

Nokia a anunţat, duminică, 26 februarie, intenția de a-şi schimba identitatea mărcii, cu un nou logo, pentru prima dată în aproape 60 de ani, în timp ce producătorul de echipamente de telecomunicaţii se concentrează pe creşterea agresivă.

Compania îşi propune să-şi dezvolte activitatea de furnizor de servicii

Așadar, noul logo cuprinde cinci forme diferite care formează cuvântul NOKIA. Compania a renunţat la culoarea albastră iconică din vechiul logo, pentru o gamă de culori, în funcţie de utilizare.

Noul logo al Nokia

„A existat o asociere cu smartphone-urile şi în prezent suntem o companie de tehnologie de afaceri”, a declarat directorul general Pekka Lundmark pentru Reuters.

El a vorbit înaintea unei actualizări de afaceri a companiei, în pragul evenimentului anual Mobile World Congress (MWC), care se deschide luni la Barcelona și care va dura până pe 2 martie. După ce a preluat postul de top la compania finlandeză aflată în dificultate, în 2020, Pekka Lundmark a stabilit o strategie formată din trei etape: resetare, accelerare şi scalare.

Odată cu etapa de resetare finalizată, Lundmark a declarat că începe a doua etapă. În timp ce Nokia încă îşi propune să-şi dezvolte activitatea de furnizor de servicii. În prezent, compania vinde echipamente companiilor de telecomunicaţii, însă principalul său obiectiv este acum să vândă echipamente altor companii.

Nokia a avut o creștere a vânzărilor de 21% anul trecut

„Am avut o creştere foarte bună de 21%, anul trecut, în întreprinderi, ceea ce reprezintă în prezent aproximativ 8% din vânzările noastre, (sau) aproximativ 2 miliarde de euro (2,11 miliarde de dolari). Vrem să ducem asta la două cifre cât mai repede posibil”, a spus Lundmark.

Principalele firme de tehnologie au colaborat cu producători de echipamente pentru telecomunicaţii, cum ar fi Nokia, cu scopul de a vinde clienţilor reţele private 5G şi echipamente pentru fabrici automatizate, în mod special în sectorul de producţie.

Nokia își propune să revizuiască calea de creştere a diferitelor sale afaceri şi să ia în considerare alternative, inclusiv vânzări de active. „Semnalul este foarte clar. Vrem doar să fim în afaceri în care putem vedea leadership global”, a spus Lundmark.

Piaţa de vânzare a echipamentelor de telecomunicaţii se află sub presiune

Orientarea companiei Nokia către automatizarea fabricilor şi centrele de date o plasează în concurenţă cu marile companii de tehnologie, cum ar fi Microsoft şi Amazon. „Vor fi mai multe tipuri de situaţii, uneori vor fi partenerii noştri… uneori pot fi clienţii noştri… şi sunt sigur că vor exista şi situaţii în care vor fi concurenţi”, a arătat Lundmark.

Piaţa de vânzare a echipamentelor de telecomunicaţii se află sub presiune, mediul macroeconomic afectând cererea de pe pieţele cu marjă ridicată, cum ar fi America de Nord, care este înlocuită de creşterea în India, cu marjă scăzută. Acest lucru a determinat rivala Ericsson să concedieze 8.500 de angajaţi.

„India este piaţa noastră cu cea mai rapidă creştere, care are marje mai mici – aceasta este o schimbare structurală”, a concretizat Pekka Lundmark, adăugând că Nokia se aşteaptă ca America de Nord să fie mai puternică în a doua jumătate a anului 2023.