În topul aplicaţiilor pe care respondenţii le-ar dori preinstalate pe telefonul mobil se află hărţile şi navigaţia, urmate de reţelele de socializare. Pentru respondenţii bărbaţi, cele mai importante sunt aplicaţiile pentru reţele sociale şi hărţile & navigaţia, iar pentru femei pe primul loc este navigaţia, urmată de jocuri şi divertisment.
"Este evident că şi pentru români navigaţia şi reţelele de socializare sunt esenţiale. Să ne gândim la un Nokia N9 de exemplu: utilizatorii au acces uşor la toate conturile lor şi găsesc pre-instalate navigaţie, aplicaţii şi jocuri precum Need for Speed Shift – fiindcă observ că jocurile cu maşini sunt în topul preferinţelor bărbaţilor. Pe scurt, aplicaţiile cele mai apreciate de utilizatorii de smartphone-uri", declară Marcus Störkel, General Manager Nokia Ungaria şi România.
47% dintre respondenţii bărbaţi declară că folosesc în medie intre 4-10 aplicaţii pe lună; doar 1% dintre aceştia declară că nu folosesc aplicaţii lunar iar 28% dintre ei descarcă peste 10 aplicaţii pe lună. Deşi 37% dintre femei declară că folosesc între 4-10 aplicaţii lunar, 36% spun că nu descarcă aplicaţii în fiecare lună.
În ceea ce priveşte jocurile, bărbaţii le preferă pe cele din categoria maşini/ curse urmate de acţiune/aventură, iar femeile preferă jocurile de tip puzzle/ arcade urmate de cele de strategie. Cea mai mare parte a respondenţilor, atât femei cât şi bărbaţi, preferă să joace jocuri pe mobil în pat, înainte de culcare.
Concluziile sondajului indică faptul că aproape toţi respondenţii preferă să descarce doar aplicaţii gratuite şi numai 9% dintre bărbaţi respectiv 7% dintre femei descarcă frecvent şi conţinut plătit. Majoritatea respondenţilor caută conţinut care ar putea să le placă direct în magazinul de aplicaţii.