Nokia si-a redefinit strategia si obiectivele

Nokia si-a prezentat strategia redefinita, obiectivele reactualizate, si previziunile asupra industriei, in cadrul evenimentului Nokia Market Days 2006. “Pentru a profita la maximum de beneficiile cresterii continue estimate de Nokia la nivelul pietei globale de dispozitive, am pus la punct o serie de actiuni strategice si schimbari organizationale importante si am dirijat eforturile de marketing si design asupra unor obiective mai clare.”, a declarat Olli-Pekka Kallasvuo, presedinte

Nokia si-a prezentat strategia redefinita, obiectivele reactualizate, si previziunile asupra industriei, in cadrul evenimentului Nokia Market Days 2006. “Pentru a profita la maximum de beneficiile cresterii continue estimate de Nokia la nivelul pietei globale de dispozitive, am pus la punct o serie de actiuni strategice si schimbari organizationale importante si am dirijat eforturile de marketing si design asupra unor obiective mai clare.”, a declarat Olli-Pekka Kallasvuo, presedinte si CEO Nokia.

 

Oficialii Nokia estimeaza ca vanzarile industriei de dispozitive mobile vor creste anul viitor cu pana la 10%. Atingerea pragului de trei miliarde de utilizatori de telefonie mobila si o crestere modesta a pietei de insfrastructura pentru mediul mobil si fix si a serviciilor asociate acestora sunt alte doua previziuni pe care le-au facut reprezentantii companiei pentru anul viitor. 

Nokia si-a revizuit obiectivul pentru marja operationala in urmatorii unu sau doi ani, la 15%, comparativ cu valoarea de 17% declarata initial. Divizia Devices ar urma sa atinga o marja operationala de 17% iar divizia de echipamente Nokia Siemens Networks urmeaza sa se mentina la un nivel al profitabilitatii de 10%. 

Divizia Mobile Phones din cadrul Nokia ramane lider in segmentul de dispozitive de baza pentru pietele emergente si intentioneaza sa isi perfectioneze in continuare portofoliul destinat segmentului de mijloc.

Divizia Multimedia si-a propus obiectivul valorificarii convergentei digitale, prin inglobarea beneficiilor categoriilor de produse cu functii unice precum music player-ele, camerele foto si computerele de buzunar in gama de computere multimedia Nokia Nseries.

Divizia Nokia Enterprise Solutions a livrat peste 1,6 milioane de dispozitive Nokia Eseries si a vandut peste un milion de licente pentru solutia sa de email Intellisync Mobile Suite. Divizia isi dezvolta platformelor deschise si extensibile de software mobil, sistemul de distributie prin canale multiple si beneficiile scalabile.

Divizia Nokia Networks afirma ca au fost realizate progrese in procesele de  structurare a companiei Nokia Siemens Networks, iar demararea operatiunilor este preconizata pentru ianuarie 2007.

In cadrul Nokia Capital Market Days, au fost lansate pentru segmentul de mijloc modelele Nokia 6300, care are o serie de functii usor de utilizat si o carcasa de inox, telefonul inteligent Nokia 6290, care utilizeaza platforma S60 si tehnologia 3G, si Nokia 6086, cu o serie de functii cuprinzatoare, acoperire GSM in banda cvadrupla si capabilitati UMA.

Pentru pietele emergente Nokia a lansat modelul 2626, ale carui atuuri sunt functia de radio FM si pretul redus.Nokia este unul din liderii mondiali ai industriei de comunicatii mobile, si ofera echipamente, solutii si servicii pentru operatorii de retele mobile si pentru corporatii.

Sursa: Capital 29 Noiembrie 2006