Lista brandurilor care vor ieşi curând de pe piaţa americană a devenit o tradiţie anuală pentru Wall Street 24/7. Anul trecut, această lista s-a dovedit adevărată, atunci când s-a prognozat dispariţia T-mobile de pe piaţă. Acesta a fost cumpărat de AT&T în mai, cu o sumă de 39 de miliarde de dolari şi cu o afacere ce presupunea 34 de milioane de clienţi ai companiei şi deschiderea celui mai mare operator de wireless.
Alte companii nominalizate în 2010, inclusiv Blockbuster, au dat faliment, iar altele, precum Dollar Thrifty, se află în pragul falimentului şi vânzarea nu mai este o opţiune, ci un imperativ.
Kia, Moody’s, BP şi Zale se ţin încă bine, mai bine decât fusese prognozat anul trecut de Wall Street. Alte branduri, în schimb, se află în cădere liberă, în ciuda unui trecut de succes. Pontiac, de exemplu, cunoscut brand de maşini apărut în 1926, a ieşit de pe piaţă din cauza General Motors.
House&Garden a cedat, de asemenea, din cauza competiţiei acerbe şi a costurilor ridicate de producţie, după o activitate de 106 ani. Niciun brand nu este suficient de puternic încât să reziste unei competiţii ridicate, inovaţiei, costurilor ridicate şi managementului defectuos.
Lista din acest an a brandurilor care vor ieşi de pe piaţă a fost întocmită după criterii precum: o scădere bruscă a vânzărilor, apariţia unor informaţii conform cărora deținătorul brandului se pregăteşte să iasă din afacere, creşterea subită a costurilor de producţie şi întreţinere, vânzarea unor companii, falimentul, scăderea numărului de clienţi şi o piaţă de desfacere neprietenoasă.
Fiecare dintre cele zece branduri care se regăsesc în această listă a trecut printr-una din aceste probleme şi se presupune că vor dispărea de pe piaţă în mai puţin de 18 luni.
Dificultăți pentru Nokia. Cum ne afectează?