”Toți marii retailerii de fashion au o rețea de magazin în România, lucru care face piața foarte dinamică și extrem de competitivă. Românii sunt la modă și extrem de selectivi cu privire la ținutele lor. În plus, este vital pentru ei ca achiziționarea de articole vestimentare să se încadreze în triunghiul virtual format din preț, calitate și actualitate. Ei nu vin în magazin fără o țintă în minte și sunt clienți inteligenți, stiu exact ce vor și cât de mult sunt dispuși să-și petreacă timpul la shopping”, spune Norbert W. Scheele, directorul C&A pentru Europa Centrală şi de Est. Și, tocmai această abordare are o influență considerabilă asupra pieței de modă din România.
Punctual, Norbert W. Scheele mai spune că brandul pe care îl reprezintă a făcut ”progrese foarte mari” cu afacerea din România. Cel puțin până acum, fără a detalia însă cu cifre.
Referindu-se la reducerile din această perioadă, care în unele cazuri ajung și la 70%, directorul C&A pentru Europa Centrală şi de Est explică faptul că marfa rămasă nevândută după aceste reduceri se trimite înapoi catre depozitul companiei, iar toate donațiile pentru persoane sau organizații sunt gestionate prin intermediu Fundației C&A.
”Este o fundație privată, afiliată cu retailerul de îmbrăcăminte C&A la nivel mondial și care se ocupă de diverse proiecte din industria de modă”, adaugă Norbert W. Scheele.
Odată cu venirea în piața românească a bradurilor precum Zara, Massimo Dutti, H&M, Reserved sau C&A, această industrie s-a schimbat radical și nu există an în care să nu asistăm la reduceri massive care îngroașă profitul companiilor.
În general, aceste reduceri sunt stabilite în perioada 15 ianuarie -15 aprilie, condiţia fiind ca retailerii să notifice primăria cu privire la perioada de soldare şi la produsele de sezon la care vor aplica reducerile.