Nordul Bucurestiului este zona cu cel mai accentuat caracter de dezvoltare pana in prezent, potrivit analizelor Colliers Residential Division. Numeroase proiecte imobiliare sunt deja in dezvoltare sau au fost anuntate pentru urmatorii ani, iar autoritatile au anuntat imbunatatirea infrastructurii. Zona Odai are un foarte mare potential de crestere si se bucura de un interes din ce in ce mai mare din partea dezvoltatorilor. In ultima perioada interesul pentru terenul din aceasta zona a cr
Nordul Bucurestiului este zona cu cel mai accentuat caracter de dezvoltare pana in prezent, potrivit analizelor Colliers Residential Division. Numeroase proiecte imobiliare sunt deja in dezvoltare sau au fost anuntate pentru urmatorii ani, iar autoritatile au anuntat imbunatatirea infrastructurii.
Zona Odai are un foarte mare potential de crestere si se bucura de un interes din ce in ce mai mare din partea dezvoltatorilor. In ultima perioada interesul pentru terenul din aceasta zona a crescut foarte mult, din 2004 pana in prezent pretul unui metru patrat de teren crescand de pana la 20 de ori.
Intreaga zona are o suprafata de aproape 100 ha, aproape toate parcelele de teren fiind deja vandute, fie in scopul unor viitoare dezvoltari imobiliare fie in scop pur speculativ datorita acestor cresteri spectaculoase de pret.
Planul urbanistic general pentru aceasta zona prevede un CUT ( coeficient de utilizare al terenului ) de maxim 2,5 pentru zona din apropierea padurii si de 3,5 pentru zona din vecinatatea centurii. Astfel in imediata apropiere a padurii se pot construi doar vile, iar spre sosea blocuri cu regim de inaltime de maxim P+4E.
In ceea ce priveste infrastructura, au fost anuntate numeroase proiecte atat pentru zona de nord in general, cat si pentru aceasta arie in mod specific. In prezent, toate pasajele dintre Baneasa si Otopeni sunt in functiune si ajuta foarte mult la fluidizarea traficului pe DN1. De asemenea, a fost desfiintat semaforul aflat la intersectia dintre DN1 si strada Privighetorilor, urmand ca traficul sa se desfasoare prin sensul giratoriu realizat sub noul pasaj. Astfel, soferii care vor veni din zona Pipera vor fi obligati sa vireze dreapta. Lucrarile de largire la sase benzi a DN1 sunt in plina desfasurare. In plus partea de nord a centurii Bucurestiului va fi largita la patru benzi de circulatie si va fi finalizata – potrivit planurilor – in termen de doi ani. Centura va face legatura intre DN1 Bucuresti – Ploiesti, Autostrada Bucuresti – Pitesti si Autostrada Soarelui. Acest tronson are o lungime de 52 de kilometri iar de lucrarile de constructie se vor ocupa trei companii. Autoritatile au aprobat deja indicatorii tehnico – economici pentru modernizarea tronsoanelor de centura din partea de Est si de Vest si spera ca in 4 ani intreaga şosea de centura a Capitalei sa fie finalizata.
Toate aceste lucrari de infrastructura sunt realizate pentru a deservi proiectele imobiliare existente si anuntate. In zona de nord exista in prezent 295.000 mp de spatii de birouri si alti 461.300 mp sunt anuntati in cladiri viitoare. In ceea ce priveste segmentul rezidential, doar in zona de nord exista 25 de proiecte lansate, totalizand aproape 16.600 de unitati. Pentru anul 2008, se anunta inca 8 proiecte cu 10.000 de unitati in total. Zona Odai va fi o zona rezidentiala, potrivit prevederilor PUZ-ului. Aici sunt in pregatire cel putin 5 proiecte de 5 apartamente, avand fiecare intre 80 si 350 apartamente, totalizand peste 1.200 de apartamente.
Data: 8 ianuarie 2008
Sursa: Colliers International