Norvegienii care au cumpărat Ascenta de la Talpeş au câştigat licitația pentru implementarea “Portalului IMM-urilor din România”

Ministerul pentru Societatea Informaţională a anunţat astăzi că a încheiat procedura de achiziţie a serviciilor de consultanţă pentru proiectul Portalul IMM-urilor din România. Licitaţia a fost câştigată de asocierea formată din Ascenta IT Services SRL- parte a companiei norvegiene Computas AS - Power Net Consulting şi Evolva Trend Consultant, valoarea contractată fiind de 3.379.611,92 lei fără TVA.

Prin portalul IMM-urilor din România MCSI îşi propune să ofere întreprinderilor mici şi mijlocii  din România o infrastructură puternică şi sigură prin care acestea să coopereze. De asemenea,  va contribui la diminuarea cheltuielilor generate de activităţile de colaborare cu alte IMM-uri. Platforma va oferi şi posibilitatea de a efectua formalităţi administrative şi de a interacţiona cu administraţia publică

Prin acest proiect se va realiza o infrastructură pentru interoperabilitatea între întreprinderile mici şi mijlocii, care va aduce acestora o serie de beneficii, precum:

1.    Noile servicii electronice vor deveni disponibile tuturor utilizatorilor, deoarece va exista infrastructură corespunzătoare, rularea va fi centralizată, iar integrarea va urmări standarde europene
2.    Fiecare utilizator va avea o identitate unică faţă de toate serviciile, datorită autentificării securizate
3.    Costurile pentru IMM-uri şi Administraţia Centrală vor fi reduse datorită:
a.    infrastructurii comune
b.    scăderii timpilor de procesare
c.    eliminării redundanţei
d.    garantării calităţii şi securităţii serviciilor oferite

Sistemul va asigura accesul cetăţenilor şi agenţilor economici la două tipuri de informaţii:
1.    publică – date generale despre materiale şi acte normative de interes public, despre orar, funcţionare, competenţele comisiilor din structurile administraţiilor publice
2.    privată – aplicaţia dedicată îi oferă posibilitatea creării unei legături directe şi securizate cu administraţia publică, în care datele de acces personale folosite sau solicitate sunt protejate;

Cetăţenii şi agenţii economici vor putea obţine informaţiile necesare fără a se mai deplasa la sediul instituţiilor publice şi fără a mai consuma din timpul alocat altor activităţi. Totodată, pentru utilizatorii sistemului se vor pune la dispoziţie un număr de 30 de aplicaţii prin care utilizatorii sistemului pot interacţiona cu instituţiile publice. Portalul IMM-urilor va fi disponibil publicului larg in luna septembrie 2013.

În faza iniţială de analiză a specificaţiilor tehnice demarată de Consultant se vor stabili o listă de funcţionalităţi ale Portalului IMM-urilor pentru un utilizator obişnuit, precum şi serviciile disponibile pentru IMM-uri prin intermediul portalului. Informarea publicului larg privind demararea proiectului se va realiza prin organizarea conferinţei de lansare a proiectului în prima lună de derulare a contractului.