Banca Transilvania, avertisment privind diversele metode de fraudă

În ultima perioadă, tentativele de fraudă online au crescut semnificativ în România. Infractorii, tot mai creativi, recurg la diverse metode pentru a înșela cetățenii, inclusiv prin utilizarea imaginii unor instituții importante, pentru a-i atrage în capcane.

Instituția subliniază că infractorii utilizează o varietate de metode pentru a înșela cetățenii. Printre acestea se numără crearea de conturi false pe rețelele sociale, trimiterea de e-mailuri și mesaje SMS sau chiar răspândirea de fake news, vizând orice persoană.

Reprezentanții Băncii Transilvania au prezentat canalele oficiale prin care clienții pot raporta eventualele victime ale unor astfel de scheme de fraudă.

”Pentru a raporta o fraudă, ne poți scrie direct pe social media sau ne poți suna la 0264 308 055”, a transmis instituția.

În plus, reprezentanții băncii vin și cu o serie de sfaturi pentru a rămâne în siguranță în mediul online, fiind vizate telefoanele mobile sau cardurile bancare ale clienților BT. Poți citi aceste sfaturi în postarea de mai jos.

Schemă complexă de înșelătorie folosind imaginea BNR

Amintim că recent, a fost descoperită o nouă schemă de înșelătorie, extrem de sofisticată, care implică apeluri telefonice din partea unor persoane care pretind a fi reprezentanți ai băncilor comerciale, ai Poliției sau ai Băncii Naționale a României (BNR). Prin diverse manevre bine gândite, escrocii pot cauza pierderi financiare considerabile, care pot ajunge la sume de zeci de mii de lei.

Această metodă a fost adusă în atenție de avocata Shirina-Maria Ștefănescu-Albu, care a descris pe pagina sa de Facebook cum a fost victima unui astfel de incident, explicând în detaliu strategiile folosite de infractori pentru a convinge persoanele să transfere sume mari de bani.

În această schemă, victima este contactată de un presupus angajat al unei bănci comerciale, care o informează că pe numele său a fost deschis un credit de 50.000 de lei, fără acordul său, sugerând că identitatea acesteia a fost furată.

„I-am zis că n-am făcut niciun credit și mi s-a zis că înseamnă că mi-a furat cineva identitatea și că se va face plângere la poliție”, a transmis avocata Shirina-Maria Ștefănescu-Albu, printr-o postare publicată pe Facebook.

La scurt timp, victima primește un nou apel, de data aceasta de la o persoană care se prezintă ca un agent de poliție, anunțându-i că situația este în curs de investigare.

Apoi, un al treilea apel provine de la un presupus reprezentant al BNR, care încearcă să câștige încrederea victimei prin prezentarea unor documente false, inclusiv o legitimație și un acord de confidențialitate ce poartă însemnele Băncii Naționale a României. Mai multe puteți citi aici.