Piaţa de mobile marketing (informări şi texte promoţionale prin SMS) va urca anul acesta cu circa 10%, la un volum de aproximativ 100 de milioane de SMS-uri, creşterea fiind datorată în principal notificărilor date de instituţiile bancare către clienţi, potrivit estimărilor Netopia Sistem, operatorul serviciului web2sms.
Companiile cele mai interesate de această metodă de comunicare sunt instituţiile financiar-bancare, care vor expedia circa 45% din totalul de SMS-uri estimate pentru acest an. 30% dintre mesaje vor proveni de la companii din sectorul IT&C, 15% de la companii din sectorul FMCG, iar restul, de la companii din domeniul auto, media sau security.
Peste 70% din totalul de mesaje estimate pentru acest an vor fi informări trimise de către companii clienţilor (facturi emise, credite restante, date limită etc.), iar restul vor fi alerte solicitate de către clienţi (desfăşurarea unor evenimente sportive, concerte, mesaje promoţionale etc.)
De altfel, bugetul companiilor care apelează la astfel de servicii este aşteptat să crească cu aproape 13% în acest an, la peste 3,6 milioane de euro, după ce în 2010, creşterea a fost de circa 30%.
În 2010, compania a înregistrat o cotă de piaţă de circa 60%, cu un volum de peste 50 de milioane de mesaje trimise, în timp ce piaţa de profil s-a ridicat la un volum total de peste 90 de milioane de mesaje. Pentru acest an, compania estimează o uşoară creştere a numărului de mesaje trimise iar în curând va extinde serviciile oferite, printr-o nouă platformă integrată.
“Paradoxal, tocmai criza va creşte sau va scădea numărul de mesaje în ceea ce ne priveşte. Prin prisma faptului că, având multe instituţii financiar-bancare ca şi clienţi, numărul de notificări de credite şi rate restante va creşte sau va scădea, în funcţie de situaţia economică. În ceea ce priveşte cota de piaţă, în 2011 cred că vom creşte uşor, după ce în 2010 am înregistrat o cotă de aproximativ 60%”, a declarat Antonio Eram, director general executiv Netopia Sistem.
Potrivit lui Eram, cel mai mare trafic pentru serviciul web2sms este înregistrat în luna decembrie, perioadă în care companiile trimit urări de Sărbători către clienţi, iar cel mai mic trafic este consemnat în luna mai.
“În luna mai traficul scade cu aproximativ 10% faţă de lunile aprilie sau iunie. Este un fenomen pentru care nu avem încă explicaţie. Poate oamenii se pregătesc de vacanţe şi sunt ceva mai conştiincioşi cu plăţile ratelor”, a încheiat Eram.
web2sms este o platformă completă de marketing şi comunicare mobilă adresată tututor categoriilor de companii din România. Serviciul acoperă toate nevoile de comunicare prin intermediul telefonului mobil, pentru toţi partenerii indiferent de domeniul de activitate.
Sursa: Agerpres