Un nou pod la Dâmbovicioara, judeţul Argeş, după 137 de ani
După o vizită la noul pod de la Dâmbovicioara din județul Argeș, Nicolae Ciucă, președintele PNL, a anunțat că se lucrează la construirea unui pod nou în această locație după 137 de an.
Noul pod nu va mai fi supus restricțiilor de tonaj. Conform declarațiilor liderului PNL, finanțarea pentru acestui obiectiv provine atât din surse europene, cât și din bugetul național.
Nicolae Ciucă a subliniat că acesta este un proiect românesc, iar constructorul este tot o companie din România. Totul va costa 46 de milioane de lei. 34 de milioane de lei sunt fonduri europene, a punctat preşedintele Senatului.
„Suntem la podul de la Dâmbovicioara, este un proiect pe care am vrut să îl vedem, se apropie de final. Avem o activitate la Câmpulung şi am folosit această oportunitate de a fi în zonă, să ne convingem şi de faptul că avem în sfârşit un proiect care începe şi se termină la timp.
Dincolo de acest aspect este foarte important de subliniat faptul că este un proiect românesc, constructorul este român şi reuşim să punem laolaltă fondurile de investiţii de la bugetul de stat cu fondurile europene.
Este un proiect finanţat pe Programul Operaţional Infrastructură Mare. Dacă nu mă înşel are o valoare de 46 milioane, dintre care 34 sunt fonduri europene”, a declarat sâmbătă, 18 noiembrie, Nicolae Ciucă.
Fondurile europene permit României să realizeze astfel de proiecte vitale
Nicolae Ciucă a vorbit şi despre importanţa absorbţiei de fonduri europene.
„Este un mesaj cât se poate de clar că atunci când se vrea cu adevărat, se poate şi din perspectiva mea, am vorbit de foarte multe ori că România a reuşit de la integrarea în UE să absoarbă aproximativ 54 miliarde, iar în anul 2022 am reuşit să atingem nivelul maxim, 11 miliarde”, a afirmat fostul prim-ministru.
Nicolae Ciucă a subliniat că este România trebuie să profite de beneficiile complementării cele două surse de finanţare. Fondurile europene plus bugetul de stat conduc către astfel de investiţii importante, a punctat el.
„Investiţii care reuşesc să scurteze itinerariile, reuşesc să fluidizeze traficul, reuşesc să asigure o importanţă mai mare astfel încât să poată să fie trecute astfel de poduri cu încărcătură mai mare, nemaiexistând limitările de greutate care existau pe vechiul pod, un pod care, aşa cum am văzut pe planşă, a fost construit în anul 1886 şi reuşim ca la 137 de ani să dăm în folosinţă un pod nou şi modern”, a mai declarat Nicolae Ciucă.
Nicolae Ciucă: Arterele pe care se asigură potenţialul unei dezvoltări economice sunt aceste lucrări de infrastructură
Preşedintele PNL a ţinut să le mulţumească tuturor celor care s-au implicat în acest proiect vital de infrastructură.
Nicolae Ciucă spune că ar trebui ca circulaţia să fie deshisă pe podul de la Dâmbovicioara până la finalul lunii noiembrie. El a subliniat, din nou, importanţa infrastructurii rutiere şi feroviare în dezvoltarea economică a României.
„Vreau să mulţumesc celor care s-au implicat în acest proiect, vreau să îi felicit pe constructori că s-au încadrat în timp şi sperăm şi calitatea să fie pe măsură, la finalul derulării acestei perioade de verificare şi testare şi la finele lunii noiembrie să avem circulaţia liberă pe acest pod.
Este important pentru noi toţi să avem asigurată această infrastructură rutieră. Ne dorim foarte mul dezvoltarea ecomonică a ţării, ori ştim să arterele pe care se asigură potenţialul unei dezvoltări economice sunt aceste lucrări de infrastructură rutieră, feroviară”, a încheiat Nicolae Ciucă.
Despre acest subiect a transmis un mesaj şi şeful CNAIR, Cristian Pistol.