Software-ul pare să urmărească mișcările utilizatorilor pe web și colectează date despre lucruri precum căutările pe Google și Google Maps, videoclipurile YouTube, precum și vizitele pe anumite pagini, conform unei investigații publicate luni de PCMag.
Datele colectate sunt apoi reambalate și vândute de către Jumpshot, care spune pe site-ul său web că este capabil să furnizeze date despre acțiunile utilizatorilor. Unii dintre clienții Jumpshot din trecut și prezent, precum și potențiali clienți, include companii precum Google, Yelp, Microsoft, Pepsi, Sephora, Home Depot, Intuit și alții, potrivit raportului.
Într-o declarație trimisă prin e-mail luni, o purtătoare de cuvânt a Avast a spus că Jumpshot nu achiziționează „informații personale de identificare, precum numele, adresa de e-mail sau datele de contact”, și că utilizatorii au avut întotdeauna opțiunea de a renunța la schimbul de date cu Jumpshot.
„Din iulie 2019, începusem deja să punem în aplicare o opțiune explicită pentru toate noile descărcări ale antivirus-ului nostru, iar acum solicităm utilizatorilor noștri existenți să facă o alegere de tip opt-in sau opt-out, un proces care va fi finalizat în februarie 2020”, a declarat purtătorul de cuvânt, adăugând că compania înțelege și ia în serios „responsabilitatea de a echilibra confidențialitatea utilizatorilor săi cu utilizarea acestor date cu caracter personal.”
Avast solicită utilizatorilor să participe la colectarea datelor personale printr-un mesaj pop-up din software-ul antivirus. Cu toate acestea, mulți utilizatorii au spus că nu știau că datele lor de navigare vor fi vândute.