Instituția va avea un nou sistem informatic integrat, din 6 februarie, realizat în cadrul unui proiect finanţat din fonduri europene în cadrul Programului Operaţional Sectorial ”Creşterea Competitivităţii Economice”, conform unui comunicat al Registrului Comerțului.
Astfel, până la data de 25 ianuarie, activitatea de primire şi înregistrare a cererilor de înregistrare în registrul comerţului se desfăşoară normal.
Prin excepţie, în perioada 20-25 ianuarie, pentru cererile de înregistrare depuse în acest interval, dar şi pentru cererile depuse anterior datei de 20 ianuarie şi care au un prim termen de soluţionare după această dată, se acordă un singur termen de amânare, de cel mult două zile.
Data de 26 ianuarie este ultima zi de soluţionare a cererilor de înregistrare amânate, depuse la oficiul registrului comerţului până la data de 25 ianuarie.
După caz, în mod excepţional, 26 ianuarie poate fi termenul de soluţionare a cererilor înregistrate până la data de 18 ianuarie inclusiv şi care au deja un termen de amânare după data de 27 ianuarie, termen ce se preschimbă din oficiu.
Rezoluţiile de preschimbare a termenelor de amânare acordate după data de 27 ianuarie vor fi aduse la cunoştinţa solicitanţilor prin afişarea pe website-ul www.onrc.ro (secţiunea ‘rezoluţii de amânare’) şi prin transmiterea pe e-mail, fax, corespondenţă, după caz.
Noile termene de soluţionare şi eliberare pot fi vizualizate şi pe website-ul www.onrc.ro (serviciul ‘stadiu dosar’).
Verificările preliminare cererilor de înregistrare (verificare disponibilitate şi/sau rezervare denumire firmă, emblemă, verificare unicitate sediu social, asociat unic) se vor primi până la data de 27 ianuarie.
Serviciul RECOM on-line şi portalul de servicii al ONRC (https://portal.onrc.ro) vor fi funcţionale începând cu 7 februarie, iar activitatea de primire a cererilor de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului se va desfăşura normal din 6 februarie.