Pe 9 octombrie, la Ateneul Român, a avut loc Romanian Hospitality Awards, cel mai amplu proiect de promovare și premiere a excelenței în industria ospitalității. Cei aproximativ 750 de invitați au celebrat și premiat, în prezența ASR Principesa Sofia, cele mai bune hoteluri, restaurante, cafenele, chefi și antreprenori, desemnați în urma unui proces de jurizare realizat de peste 130 de profesioniști.
Romanian Hospitality Awards
În timpul Galei, liderii industriei HoReCa au semnalat, totodată, principalele provocări ale anului 2025, în cadrul unui sondaj de opinie realizat de Hospitality Culture Institute. Astfel, potrivit rezultatelor, lipsa personalului se remarcă a fi cea mai mare provocare a anului viitor pentru afacerile din ospitalitate (37.2%), urmată de schimbările legislative și reglementările guvernamentale (27.8%) și instabilitatea economică (22.8%).
Totodată, 32.8% dintre respondenți afirmă că profitabilitatea în industria HoReCa va rămâne relativ constantă anul viitor (32.8%), în timp ce 29.4% se așteaptă la o creștere ușoară iar 23.9% dintre respondenți se pregătesc pentru o scădere ușoară a profitabilității.
Segmentul QSR (Quick-Service-Restaurant) va avea cea mai mare creștere în 2025
Potrivit sondajului realizat de Hospitality Culture Institute, 41.7% dintre respondenți consideră că segmentul QSR va avea cea mai mare creștere în 2025, urmat de segmentul de livrări și take-away (29.4%) și experiențele culinare de tip fine dining (18.9%).
Pe de altă parte, doar 10% dintre respondenți se așteaptă ca piața de street-food să înregistreze cea mai mare creștere în 2025.
Romanian Hospitality Awards: Performerii anului în HoReCa
Romanian Hospitality Awards reunește un juriu format din peste 130 de specialiști HoReCa, antreprenori și profesioniști din industrii conexe. În fiecare an, aceștia nominalizează și votează performerii anului în cadrul a 17 categorii de jurizare.
„Anul acesta am văzut o evoluție remarcabilă în industria ospitalității. Pe de-o parte, vorbim de consolidarea brandurilor mari, consacrate, iar pe de altă parte de noi jucători care au atras atenția prin inovații în abordări și servicii.
Ne bucurăm să observăm, totodată, jucători locali care se extind în plan internațional. Și datorită lor, din ce în ce mai mulți investitori străini se uită către branduri românești, ceea ce ne dă speranțe că piața noastră se pregătește să depășească, în sfârșit, acea lungă perioadă de tranziție”, afirmă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
Rezultate Romanian Hospitality Awards 2024
Romanian Hospitality Awards este un proiect dezvoltat sub Înalt Patronajul Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei române. Parteneri principali: UniCredit Bank și Metro.
Cel mai bun restaurant
Locul I: NOUA. Bucătărie Românească
Locul II: Soro Lume
Locul III: Casa Timiș
Locul III bis: Bistro de l’Arte
Cea mai bună cafenea
Locul I: Origo
Locul II: Steam
Locul III: Beans & Dots
Locul III bis: OTOTO
Cel mai bun hotel
Locul I: The Marmorosch Bucharest, Autograph Collection
Locul II: Casa Timiș
Locul III: Teleferic Grand Hotel
Cel mai bun resto-club
Locul I: Biutiful
Locul II: Expirat
Locul III: Loft
Cea mai bună cofetărie
Locul I: Zelateria @Zexe Braserie
Locul II: French Revolution
Locul III: Mara Mura
Cel mai bun app de delivery
Locul I: Glovo
Locul II: Tazz
Locul III: Bolt Food
Cel mai bun brand de delivery
Locul I: City Grill Delivery
Locul II: Jerry’s Pizza
Locul III: LifeBox
Cel mai bun QSR (Quick Service Restaurant)
Locul I: Avocadoo
Locul II: Le BAB Fried Chicken
Locul III: Vivo – Fusion Food Bar
Epic Visits
Locul I: Singureni Manor
Locul II: Casa Timiș
Locul III: Zabola Estate
Cel mai bun chef
Locul I: Alex Petricean
Locul II: Oana Coantă
Locul III: Nico Lontras
Cel mai bun antreprenor
Locul I: Radu Savopol
Locul II: Dragoș Petrescu
Locul III: Oana Coantă
Cea mai bună companie de catering
Locul I: Fratelli Catering
Locul II: Băcănia Veche
Locul III: Maidan Events
Cel mai bun furnizor
Locul I: Metro
Locul II: Macromex
Locul III: Nordic
Cea mai bună deschidere
Locul I: Mosafir
Locul II: Raionul de Pește Pipera
Locul III: Matca Hotel Relais & Chateaux
Cel mai inovator brand
Locul I: 5 to go
Locul II: Freshful
Locul III: ialoc
Cel mai bun truck de street food
Locul I: Arrosticini
Locul II: Camionetta
Locul III: Burger Van
Cea mai bună comunicare în ospitalitate
Locul I: 5 to go
Locul II: Casa Timiș
Locul III: Singureni Manor
Cea mai bună deschidere (Premiul Publicului)
Locul I: Suta de grame
Locul II: Matca Hotel Relais & Chateaux
Locul III: Mosafir
Premii Speciale
- Premiul Special de Excelență: Via Transilvanica
- Cel mai bun barista: Andrei Manea
- Cel mai bun Spa Hotel pentru relaxare & leisure: Balvanyos Resort
- Cel mai bun Spa Hotel pentru tratament balnear tradițional: Ana Hotels Europa Eforie Nord
- Premiul special Ospitalitate incluzivă. România accesibilă persoanelor cu dizabilități: Novotel Bucharest City Center
- Premiul special Vis de Antreprenor by METRO: Dei Frati Restaurant
Despre Romanian Hospitality Awards
Romanian Hospitality Awards reprezintă cel mai amplu proiect de recunoaștere și premiere a excelenței din industria ospitalității, organizat sub Înalt Patronajul Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei române. În fiecare an, peste 130 de membri ai juriului, antreprenori și profesioniști de top, nominalizează și votează performerii anului în HoReCa, în cadrul a 17 categorii de jurizare. Întregul proces de votare este auditat de cea mai mare firmă de avocatură din Sud-Estul Europei, Țuca Zbârcea & Asociații.
Romanian Hospitality Awards este un proiect dezvoltat de Hospitality Culture Institute, centru de resurse pentru antreprenorii din ospitalitate. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărtăși know-how și soluții aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Romanian Hospitality Awards, F&B Business Accelerator, F&B Innovation Camp, Hospitality Culture Research, Intimate Roundtable Conversations și Urbea Food Fest.