Apple a raportat 15,4 milioane de iPad-uri vândute şi numai 5,2 milioane de Mac-uri. Faptul că vânzările de Mac-uri au scăzut substanţial de la lansarea iPhone şi iPad este un fapt cunoscut, însă Cook a citat cifrele publicate de International Data Corporation (IDC) cu privire la vânzările de PC-uri desktop de pe toată piaţa.
Acum două decenii, misiunea Microsoft era „un PC pe fiecare birou şi în fiecare casă“. Acum această misiune nu mai are sens. Calculatoarele au trecut toate pe mobilitate, şi în timp ce Microsoft încă mai vinde cele mai multe PC-uri portabile din lume, iPad vine din urmă incredibil de rapid.
Cifrele nu includ şi vânzările de smartphone-uri – Apple a vândut 37 milioane de terminale iPhone în ultimul trimestru. Dacă adunăm şi telefoanele cu Android, Windows a avut mai puţin de 50% din vânzările de terminale conectate la internet în ultimul trimestru din 2011.
Un alt mod de a privi situaţia actuală este următorul: vânzările iPad reprezintă acum 17% din întreaga piaţă de PC-uri, pe care cei de la Gartner au estimat-o la 92,2 milioane de unităţi în ultimul trimestru din 2011. În iunie, erau la 11%. Acum un an, aveau o pondere de 7%.
Nu este de mirare că Microsoft face un pariu atât de mare pe tabletele cu Windows 8. Problema este însă aceea că, la momentul lansării Windows 8, iPad-urile vor fi pe piaţă, fără oponenţi, pentru mai bine de doi ani. Dacă tendinţa actuală continuă, cota de piaţă a iPad va fi la 25-30% din piaţa de PC-uri. În acest moment, nu există o piaţă a tabletelor, ci o piaţă a iPad-urilor.
Microsoft şi partenerii săi care dezvoltă PC-uri vor fi nevoiţi să cheltuie sume imense de bani pe publicitate pentru a schimba această percepţie.
SURSA: Business Insider