Activitatea constructorilor din 2017 a confirmat un an de minim pentru perioada 2008-2017, cu un volum valoric ajuns la 8,86 mld. euro, menţinând recesiunea tehnică confirmată de Eurostat la finalul anului 2016. În acest context defavorabil, Elis Pavaje a încheiat anul 2017 cu afaceri în uşoară creştere, până la 36 mil. euro.

 „Anul 2017 a fost pentru noi un an de dezvoltare, prin deschiderea noii unități de producție în Moldova și exinderea gamei pe produse premium.  Anul trecut au fost lansate 16 produse cu destinații diferite: pavele, borduri și mic mobilier pentru grădină realizat din pavele. Vânzările companiei au fost susținute de sectorul privat, pe fondul scăderii volumului construcțiilor din sectorul public și al lucrărilor de infrastructură”, a declarat Emil Goța, directorul general Elis Pavaje.

El se aşteaptă ca ponderea lucrărilor venite din sectorul public să crească în acest an, date fiind declaraţiile autorităţilor centrale în privinţa sprijinirii lucrărilor de infrastructură.

Numărul mare de clienți din sectorul privat a venit și în contextul în care piața imobiliară a înregistrat o dezvoltare semnificativă în 2017: o creștere de aproape 70% pe segmentul construcțiilor rezidențiale comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor Institutului Național de Statistică.

Noua fabrică a Elis Pavaje din Secuienii Noi, jud. Neamţ, a necesitat o investiţie de aproape 13 mil. euro şi este a treia unitate de producţie a companiei. „Vindeam tot ce produceam, iar cererea era mai mare decât puteam livra. Prin deschiderea celei de-a treia unități am crescut capacitatea de producție la 15.000 mp de pavele / zi, iar livrarea produselor se efectuează acum la termene mult reduse”, a explicat Vasile Goța, director executiv Elis Pavaje.

Un alt pas în dezvoltarea campaniei îl reprezintă extinderea serviciilor pe lucrări complexe de infrastructură, realizate de divizia de montaj.  În 2017, compania a achiziționat o stație de asfalt în Oarda, jud Alba, și un utilaj pentru turnarea mixturii asfaltice.

Pentru 2018, bugetul de investiții al companiei se ridică la aproximativ 6 milioane de euro și va fi alocat  pentru retehnologizarea unor linii de producție, acțiuni de marketing și investiții în formarea și dezvoltarea profesională a personalului companiei.