Lansat in Europa in toamna anului trecut, Stilo este primul model din cele 14 pe care Fiat intentioneaza sa le impuna pe piata pana in 2005. Este vorba despre un proiect in care producatorul torinez va investi 19 miliarde de dolari in urmatorii trei ani, obiectivul fiind schimbarea completa a gamei actuale de autoturisme. In ce priveste piata romaneasca, noul Stilo vine sa umple un gol important in gama Fiat, cel din clasa mijlocie mica (clasa C). Predecesorul sau in aceasta clasa, modelul Brava
Lansat in Europa in toamna anului trecut, Stilo este primul model din cele 14 pe care Fiat intentioneaza sa le impuna pe piata pana in 2005. Este vorba despre un proiect in care producatorul torinez va investi 19 miliarde de dolari in urmatorii trei ani, obiectivul fiind schimbarea completa a gamei actuale de autoturisme.
In ce priveste piata romaneasca, noul Stilo vine sa umple un gol important in gama Fiat, cel din clasa mijlocie mica (clasa C). Predecesorul sau in aceasta clasa, modelul Brava, n-a inregistrat succesul scontat, iar Fiat Punto, masina care s-a vandut cel mai bine pe piata noastra (circa 500 bucati anul trecut), apartine clasei mici.
Concurenta pe care Stilo o va avea de infruntat nu este nici ea de neglijat. Peugeot 307, cel mai puternic contracandidat in opinia analistilor, a fost declarata masina anului 2001 in Europa, in timp ce Ford Focus a inregistrat recordul de vanzari pe batranul continent in aceeasi perioada. Daca mai adaugam faptul ca pe piata romaneasca s-au vandut aproape 3.000 de Renault Megane iar VW Golf este o masina care nu mai are nevoie de vreo prezentare, tabloul competitorilor noului Stilo este complet.
„Obiectivul de vanzari pentru Stilo in Romania, este, anul acesta, de 350 de bucati” declara Ionut Gheorghe, responsabil de relatiile cu presa la Auto Italia.
Care sunt atuurile noului model? In primul rand, o gama larga de motorizari. Stilo beneficiaza de patru motoare cu benzina si doua turbo diesel (tehnologie Common Rail), cu puteri cuprinse intre 80 si 170 CP, la care se adauga patru cutii de viteza manuale si una semiautomatica. In al doilea rand, noul Fiat este disponibil, atat in versiunea cu trei usi, cat si in cea cu cinci, ceea ce mareste la 19 numarul combinatiilor posibile intre motorizare, cutie de viteza, caroserie, dotari. In plus, Stilo este o masina economica. Consumul extraurban al versiunii turbodiesel de 1,9 l/115CP este de 4,3 l motorina/100 km, iar cel mixt de 5,4 litri. Evident, varful de gama – motorul pe benzina de 2,4 – litri este mai gurmand, dar nici acesta nu depaseste 9,8 litri /100km in ciclu combinat. Nu in ultimul rand, Stilo sta bine la capitolul confort. Constructorul italian a reusit sa obtina un bun compromis intre o masina cu dimensiuni rezonabile, usor de condus si una care beneficiaza de un grad de confort apropiat clasei superioare din care face parte.
Stilo se poate achizitiona si in leasing
Cum vad analistii evolutia vanzarilor Stilo pe piata romaneasca?
„Depinde foarte mult de pretul masinii la acelasi nivel al dotarilor cu concurentii sai si de reusita campaniei publicitare la aparitia masinii”, crede directorul APIA, Marius Carp. Lansata in septembrie trecut, Stilo n-a inregistrat vanzari foarte bune la inceput in Europa Occidentala, masina fiind considerata scumpa pentru un producator „popular” cum este catalogat Fiat. Intre timp situatia s-a redresat. „Din septembrie 2001 pana in martie anul acesta s-au inregistrat 170.000 de cereri de cumparare pentru Stilo”, declara Ionut Gheorghe.
In ce priveste pretul, modelul Stilo de 1,9 l motorina (115CP), varianta de baza cu cinci usi, este oferit in Romania la 13.154 de euro, toate taxele incluse, mai putin TVA. In aceleasi conditii, la o cilindree si o putere apropiate a motorului (2,0l HDI si 90 CP), un Peugeot 307 (2,0l HDI si 90 CP) costa 13.765 euro iar un Ford Focus (1,8TD, 115 CP) 13.500 euro. Motorizarea nu este insa decat unul din indicatorii ce trebuie luati in calcul. Diferentele de pret au legatura cu dotarile de serie, iar in final, chiar la acelasi nivel al dotarilor, conteaza prestatiile masinii.
In afara achizitiei cu plata integrala, noul Stilo se mai poate cumpara in sistem de leasing operational, asigurarea masinii fiind recomandata la Generali Asigurari. „Auto Italia nu ofera un alt sistem de finantare in afara leasing-ului operational. Dealerii Fiat din tara pot insa vinde masini cu plata in rate, daca cumparatorul ajunge la o intelegere cu una dintre banci in acest sens”, spune Ionut Gheorghe.
La un pret al masinii de 13.198 euro, fara taxe incluse, si un avans de 25% (3.802 euro), rata platita in sistem leasing operational este de 379 euro/luna, iar valoarea totala a contractului de 19.800 euro.