Produs încă din 1963 de compania Porsche AG cu sediul la Stuttgart, modelul 911 a fost înnoit în acest an și prezentat cu fast la expoziția auto de la Frankfurt din această toamnă. Din ianuarie ajunge în România cu prețuri fără TVA care încep cu 92.468 de euro.
Noile 911 Carrera 4 și 911 Targa 4, garantează clienților o intensificare a caracteristicilor sportive și un plus de confort. Noile motoarele turbo sunt mai puternice și consumă mai puțin, în timp ce tracțiunea integrală îmbunătățită subliniază caracterul dinamic al automobilului și sporește siguranța conducătorului. În plus, șasiul adaptabil PASM (Porsche Active Suspension Management), care reduce garda la sol cu 10 milimetri, este disponibil ca funcție standard și crește adaptabilitatea automobilului, de la cursele pe circuit sportiv la călătoriile relaxate, pe distanțe lungi. Sistemul de direcție de pe puntea spate, disponibil opțional pentru modelele Carrera 4S stabilește noi repere în materie de dinamică. Funcționalitatea interiorului este îmbunătățită de sistemul de conectivitate și infotainment Porsche Communication (PCM), disponibil în standard, cu un sistem de operare simplificat și un ecran tactil.
Variantele cu tracțiune integrală nu se rezumă să încorporeze numai detaliile rafinate de design ale blocurilor optice ale noii generații 911, ci au propriile lor elemente distinctive. Spre exemplu, banda luminoasă dintre blocurile optice spate produce acum un efect special, datorită designului său tridimensional. În momentul în care este aprinsă, lumina sporește senzația de profunzime. Banda luminoasă subliniază, de asemenea, caracteristica tipică a modelului 911 cu tracțiune integrală, având aripile spate arcuite cu 44 de milimetri în afară. Caracteristicile distinctive suplimentare ale noii generații 911 variază de la farurile cu led în patru puncte pentru luminile de zi, la mânerele redesenate ale portierelor, sau la capota motorului din spate, reproiectată cu fante verticale și blocuri optice noi – inclusiv luminile de frână, caracteristice, în patru puncte.
În spatele motoarelor reproiectate stau peste patru decenii de experiență Porsche în materie de motoare turbo în motorsport și producție a mașinilor sportive. Rezultatul constă în faptul că toate noile modele 911 Carrera impresionează cu valori de top în materie de performanță, eficiență și plăcere la condus. Datorită alimentării bi-turbo, motoarele de trei litri în șase cilindri de pe modelele 911 Carrera 4 și 911 Targa 4 dezvoltă o putere totală de 370 CP (272 kW) și un cuplu de 450 Nm, în timp ce puterea modelelor S este mărită la 420 CP (309 kW), cu un cuplu de 500 Nm. Aceste performanțe oferă conducătorului un bonus de 20 CP (15Kw) ce poate fi transformat în plăcere pură. Cea mai mare putere a modelelor Carrera S vine de la turbochargerele cu compresoare modificate, un sistem specific de evacuare și gestionare a motorului.
În combinație cu tracțiunea integrală controlată electrohidraulic, noul 911 Carrera 4 atinge, pentru prima dată, valori de accelerație mai bune decât omologii săi cu tracțiune spate. Echipat cu transmisia PDK și pachetul Sport Chrono, 911 Carrera 4 sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde (cu 0,4 secunde mai puțin decât modelul precedent), iar modelul S înregistrează la această disciplină, sprintul, 3,8 secunde (cu 0,3 secunde mai puțin decât în trecut). Modelele Cabriolet S și 911 Targa 4, cu echipare comparabilă, au nevoie de numai 0,2 secunde în plus – cât ai clipi. Vitezele maxime variază, în funcție de model și de echipare, între 287 km/h și 305 km/h.
În mod tradițional, fiecare nouă generație de motoare Porsche combină o propulsie mai performantă cu un consum mai scăzut. În consecință, consumul de combustibil al modelului 911 Carrera 4 Cabriolet cu transmisie PDK este redus cu 0,8 litri, ajungând la un nivel de 7,9l/100km. Modelele care înregistrează cele mai importante îmbunătățiri sunt 911 Carrera S Cabriolet și 911 Targa 4S, ambele cu transmisie PDK și cu un consum mediu mai redus cu 1,2 litri, ajungând la 8,0l/100km.
Cel mai „ieftin” Porsche 911, Carrera 4, costă 92.468 euro, fără TVA, în timp ce 911 Carrera 4 Cabrioletare un preț de pornire de 103. 807 euro, tot fără TVA., același cu suma necesară pentru 911 Targa 4.
Detalii despre Porsche 911, dar și despre multe alte modele de serie și concepte prezentate la Frankfurt Motor Show 2015 puteți găsi în suplimentul Capital Auto disponibil în această săptămână la centrele de difuzare a presei.