ustificată de poziționarea ca primă piață la nivel mondial, premiera mondială din China a fost urmată, după doar câteva ore, de prezentarea pe cea de-a treia piață europeană a modelului, România. Surpinzător pentru mulți, clienții autohtoni au propulsat România pe locul al treilea din Europa – după Germania și Marea Britanie – în clasamentul vânzărilor modelului Volkswagen Touareg.

Cu o conectivitate de vârf şi o combinaţie unică de sisteme de asistență, confort, iluminare și multimedia, Touareg își confirm titulatura de navă-amiral. Cel mai avansat Volkswagen în acest moment, SUV-ul este confortabil şi dinamic și are potenţialul de a naște pasiuni în rândul şoferilor care apreciază tehnologia şi pun preţ pe design, chiar dacă aceștia conduc automobile premium. Astfel, în opinia oficialilor mărcii, este foarte probabil ca modelul să atragă numeroși clienți din grupuri-țintă noi.

 

Odată cu noul Touareg, Volkswagen prezintă pentru prima dată „Innovision Cockpit” sistem care constă într-o unitate de comandă integral digitalizată. Aceasta îmbină instrumentele digitale de bord (Digital Cockpit cu display de 12 inci) cu sistemul multimedia de top Discover Premium (cu ecran de 15 inci) unindu-le într-o singură unitate care permite utilizarea tuturor funcțiilor, oferă informaţii, permite comunicarea şi asigură divertisment. „Innovision Cockpit” funcţionează aproape integral fără taste sau butoane clasice. 
Cu „Innovision Cockpit”, șoferul poate adapta sistemele de asistență şi setările dinamice şi de confort, pentru a corespunde preferințelor proprii. Noul Touareg poate fi astfel configurat ca un smartphone pentru a satisface preferințele şi nevoile personale ale fiecăruia. Acest lucru este posibil datorită numărului mare de sisteme şi programe interconectate, controlate prin intermediul interfeţei digitale şi a volanului multifuncţional.

Potrivit Volkswagen, Touareg oferă cea mai largă gamă de sisteme de asistenţă, de control a caracteristicilor dinamice şi de dotări pentru confort integrată vreodată într-un autovehicul al mărcii. Printre acestea se numără tehnologii precum: funcţia de asistenţă pentru vizibilitatea pe timp de noapte numită Nightvision (detectează pe timp de noapte persoanele şi animalele cu ajutorul camerei cu infraroşu), asistentul pentru ambuteiaje şi porţiuni de drum în lucru (accelerare, frânare şi direcţie parţial automatizate şi menţinerea benzii de rulare la viteze de până la 60 km/h), asistentul pentru intersecţii (reacţionează la vehiculele care intersectează Touareg în partea din față), direcția activă pentru tracţiunea integrală (astfel Touareg devine la fel de manevrabil ca un automobil compact), noul sistem electromecanic de preîntâmpinare a răsturnării cu braţe stabilizatoare controlate electro-mecanic, farurile IQ.Light – LED-Matrix (lumini de drum şi de întâlnire controlate interactiv cu ajutorul camerei video) şi display-ul head-up proiectat direct pe parbriz. 

Şoferul dispune la bordul modelului Touareg de toate aceste sisteme, prin intermediul unei singure interfeţe. Sistemele sunt interconectate prin intermediul unei unităţi de comandă noi şi centralizate, lucrând neobservate în fundal. Călătoriile devin astfel mai sigure, mai confortabile şi mai intuitive ca niciodată.

 

Această a treia generaţie a modelului Touareg este mai lată şi mai lungă în comparaţie cu modelul precedent. Noile dimensiuni influenţează pozitiv atât proporţiile automobilului, cât şi spaţiul interior. Lungimea adiţională a permis, de exemplu, mărirea semnificativă a volumului portbagajului, de la 697 la 810 de litri (cu bancheta în poziţie normală). În ciuda suplimentării lungimii şi lăţimii, caroseria este cu 106 kg mai ușoară, mașina fiind realizată în proporţie de 48% din aluminiu şi 52% din oţeluri speciale.

Volkswagen lansează Touareg în Europa mai întâi cu două motoare diesel de 231 CP şi 286 CP. Ulterior va fi inclus în gamă un motor V6 alimentat cu benzină (340 CP), urmat de un turbodiesel V8 (421 CP).