9. Fratele lui Larry Page, Carl, a ajutat la dezvoltarea eGroups, o companie .com din anii `90 care a fost achiziționată pentru jumătate de miliard de dolari în 2000 de Yahoo!.
8. Inițial numele Google a fost Backrub (scărpinare pe spate). L-au numit astfel deoarece algoritmul pe care îl folosea ordona paginile în funcție de câte „back link-uri“ avea o pagină.
7. Genealogia brevetului Google este și ea interesantă. Ea este în strânsă legătură cu un brevet deținut de Dow Jones, foarte asemănător cu cel al Google, dezvoltat de Robin Li, pe când acesta lucra pentru o companie controlată de Dow Jones. Corporația americană nu a știut ce să facă cu acest patent (denumit RankDex), astfel că Robin Li a părăsit compania și s-a întors în China. Aici, Robin a înregistrat brevetul Dow Jones pentru o sumă infimă de bani și a pus bazele unei mici companii denumite Baidu. Este interesant că aceeași idee a inspirat atât Google, cât și Baidu.
6. Algoritmul Google este numit PageRank. S-ar putea crede că a fost botezat astfel după abilitatea sa de a cataloga paginile, dar Google pretinde că numele provine de la Larry Page, co-fondatorul companiei. Interesant este că brevetul acestui algoritm este deținut de Stanford. Universitatea a primit 1,8 milioane de acțiuni, pe care le-a vândut în 2005 pentru 336 mil. dolari.
5. Algoritmul folosit de Google poate nu doar să ordoneze paginile pentru motoarele de căutare, ci și să determine ce specii sunt pe cale de dispariție. Practic, un „back link“ este similar cu „speciile pe care alte specii le poate devora pentru a supraviețui“. Cu cât o specie are mai multe „back link-uri“ cu atât șansele sale de dispariție sunt mai reduse.
4. Larry Page și Sergey Brin sunt doi dintre cei mai bogați oameni din SUA care nu au nici o contribuție politică. Cei peste 20 de miliardari mai bogați decât ei fac, fără excepție, donații politice. Google a cheltuit anul trecut în campaniile de lobby pe care le-a purtat mai mult decât Yahoo!, Facebook și Apple împreună.
3. Larry Page și Sergey Brin au vrut inițial să fie cadre universitare. Nu au intenționat să construiască o afacere. Au dezvoltat primul lor motor de căutare, după care au încercat să îl vândă. Erau dispuși să îl vândă pentru un milion de dolari în 1997. Au ajuns până ân Silicon Valley în căutarea unui cumpărător. Au fost la Yahoo!, care i-a refuzat. Mai târziu, în 2002, Yahoo! a încercat să le cumpere produsul pentru 3 mld. dolari, dar în acel moment Google i-a refuzat. Acum Google valorează peste 150 mld. dolari.
2. Butonul „Mă simt norocos“ costă compania Google circa 110 mil. dolari annual. Când faci click pe acest buton ești direcționat spre primele rezultate ale căutării. Cu alte cuvinte, sari peste toate reclamele din care Google face bani. În acest caz, de ce nu renunță la acest buton? Grupurile de lucru ale companiei arată că aparent oamenii se simt mai confortabil dacă știu că butonul este acolo.
1. Primul angajat al Google a fost Craig Silverstein. Se pare că acesta încă mai lucrează în companie pe funcția de director de tehnologie. După unele site-uri de specialitate acesta ar valora 950 mil. dolari. Puținele informații care se găsesc despre Craig Silverstein au apărut în articole despre cum evreii controlează Google, Facebook, Wikipedia și alte site-uri americane.
SURSA: Business Insider