Nouă navă amiral a flotei Skoda

Importatorul autohton al mărcii cehe Skoda a lansat astăzi pe piaţă o nouă versiune a modelului Superb Combi. Prezentat în premieră publicului la Salonul Internaţional de Automobile de la Frankfurt de anul trecut , modelul a ajuns, cu destulă întârziere şi pe piaţa românească. Conform producătorului Superb Combi încorporează spiritul contemporan şi inovaţia, reflectând totodată arta tehnologică a mărcii Škoda, designul său elegant şi soluţiile de detaliu inteli

Importatorul autohton al mărcii cehe Skoda a lansat astăzi pe piaţă o nouă versiune a modelului Superb Combi. Prezentat în premieră publicului la Salonul Internaţional de Automobile de la Frankfurt de anul trecut , modelul a ajuns, cu destulă întârziere şi pe piaţa românească.

Conform producătorului Superb Combi încorporează spiritul contemporan şi inovaţia, reflectând totodată arta tehnologică a mărcii Škoda, designul său elegant şi soluţiile de detaliu inteligente şi practice. Soluţiile „simply clever”, specifice mărcii cehe se regăsesc şi în acest model. Ne referim aici la echipamente ca Footboard, compartimentul de depozitare pentru umbrelă în portiera stânga spate, iluminarea exterioara cu ajutorul oglinzilor laterale sau lanterna LED portabilă aflată în portbagaj.

Pentru a asigura un spaţiu interior impresionant, ampatamentul este generos, iar linia uşor curbată a plafonului conferă automobilului un aspect elegant şi armonios, distribuind optim spaţiul destinat călătorilor şi cel destinat bagajelor. Noua Škoda Superb Combi are o lungime de 4,838 mm, o lăţime de 1,817 mm şi înălţimea de 1,510 mm. Volumul portbagajului este de 633 litri şi, prin rabatarea scaunelor din spate, poate ajunge până la 1,865 litri, o valoare impresionantă chiar şi pentru un break.

Pentru prima dată în istoria mărcii Škoda, modelul Superb Combi oferă opţiunea de deschidere electrică a portbagajului. Din momentul deschiderii, trapa portbagajului se ridică automat pentru a uşura accesul la bagaje, iar podeaua variabilă, cu margine de încărcare joasă, permite încărcarea facilă a obiectelor voluminoase. Tot pentru prima dată, acest nou model va fi disponibil cu sistem KESSY, sistem care permite pornirea motorului, închiderea şi blocarea uşilor automobilului fără acţionarea cu o cheie clasică.

Ín locul acesteia, un transmiţător portabil face legătura cu unitatea de control a sistemului electronic, astfel că deschiderea şi închiderea uşilor se face prin simpla atingere a mânerului. Motorul este pus în funcţiune şi oprit prin apăsarea unui buton amplasat în partea dreaptă a coloanei de direcţie.

Opţional, Škoda Superb Combi este disponibilă cu o trapă controlată electric. Când lumina solară devine prea puternică, trapa se poate acoperi cu un parasolar. O altă inovaţie interesantă este design-ul elegant al antenei de plafon.

Motoarele din portofoliul Škoda Superb Combi sunt identice cu cele ale variantei în trei volume: trei alimentate benzină (1.4 TSI – 125 CP; 1.8 TSI – 160 CP şi 3.6 FSI V6 – 260 CP) şi trei diesel (1.9 TDI PD – 105 CP; 2.0 TDI PD DPF – 140 CP; 2.0 TDI CR DPF  – 170 CP). Toate versiunile cu tracţiune integrală vor avea în dotare ultima generaţie de cuplaj Haldex.

Superb Combi poate fi comandat în trei versiuni de echipare diferite – Comfort, Ambition şi Elegance, diferenţierea constând în design-ul interior şi nivelul de dotare. Preţurile de catalog sunt cuprinse între 20.403 euro (Comfort, 1.4 TSI -125 CP) şi 35.844 euro (Elegance, 3.6 V6 FSI 4×4 – 260 CP), însă importatorul are pentru o perioadă limută o ofertă specială de lansare prin care preţurile sunt reduse substanţia. Astfel, modelul de intrare în gamă costă doar 18.281 de euro, iar cel mai scump atinge 35.552 euro.