Platforma de consultaţii online pacient.assmb.ro pare să fie un succes la mai bine de trei luni de la lansare. Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti confirmă faptul că până în prezent, peste 6000 de pacienți au folosit-o.
Platforma a fost lansată pe data de 17 martie 2020, a doua zi după declararea stării de urgenţă în România, ca urmare a pandemiei de COVID-19. Astfel, după aproape pantru luni de la lansare, platforma de consultaţii medicale online pacient.assmb.ro – un proiect inovator implementat de Primăria Capitalei, prin Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti -, şi-a dovedit cu prisosinţă utilitatea în această perioadă dificilă, atât pentru pacienţi, cât şi pentru personalul medical.
Se pare că de la lansare și până în prezent au fost preluate 6.024 de cazuri, din care 5.608 au fost închise, iar 414 sunt încă în analiză.
În ceea ce privește cele mai căutate specializări, acestea sunt Dermatologie Venerologie – 690 de consultaţii, Cardiologie – 476, Psihiatrie – 376, Pediatrie – 362 şi Gastroenterologie – 357.
Ultimele statistici ale platformei pacient.assmb.ro arată o creştere remarcabilă, în special la Spitalul Clinic Colentina, unde au fost înregistrate 2.589 cazuri, Spitalul Clinic de Copii Dr. Victor Gomoiu – 965 cazuri şi Spitalul Clinic Colţea – 810 cazuri.
Succesul incontestabil al platformei online, dezvoltată iniţial ca un proiect-pilot la Spitalul Clinic Colentina, demonstrează faptul că pacient.assmb.ro poate reprezenta punctul de pornire al unui program accelerat de digitalizare a serviciilor oferite de spitalele aflate în administrarea ASSMB, se arată într-un comunicat.
O încercare grea pentru pacienți
Izolarea impusă pe perioada stării de urgenţă, şi mai apoi restricţiile care se menţin încă în starea de alertă prelungită, au pus la grea încercare pacienţii cu diverse afecţiuni medicale, mai menționează sursa citată.
În acest context, pentru a anticipa nevoile acestora și pentru a acționa proactiv, Primăria Capitalei, prin ASSMB, a lansat imediat după declararea stării de urgenţă platforma pacient.assmb.ro, un serviciu online GRATUIT de evaluare medicală la distanţă, unde peste 500 de medici, dintr-un număr de peste 50 de specializări, angajaţi în cele 19 spitale ale Primăriei Capitalei, au fost în toată această perioadă la dispoziţia pacienţilor din Bucureşti, şi nu numai.
Aflată într-o evoluţie continuă, în perioada care a trecut de la lansare, platforma pacient.assmb.ro a dobândit noi opţiuni şi capabilităţi menite a uşura şi mai mult interacţiunea virtuală medic-pacient. Astfel, sunt deja funcţionale opţiuni precum bifa de împuternicit legal pentru pacienţii sub 18 ani şi formularul de satisfacţie a pacientului. De asemenea, medicul poate retransmite pacientului scrisoarea medicală şi reţetele eliberate.
Apelul video, în faza de testare
Sursa citată mai precizează că în prezent, în fază de testare se află modulul de apel video şi cel de telefonie clasică, precum şi confirmarea scrisă pe care o poate primi pacientul în momentul înregistrării cazului său pe platformă.
Aproape 2.000 de apeluri la serviciul CALL CENTER pentru seniori, complementar platformei pacient.assmb.ro
Sănătatea tuturor bucureştenilor este, mai ales în această perioadă, prioritatea numărul 1 pentru Municipalitate, iar în acest context, Primăria Capitalei, prin ASSMB, a lansat, pe 6 aprilie 2020, serviciul de asistenţă medicală telefonică CALL CENTER – 0374.887.887, dedicat în special persoanelor de vârsta a treia care nu au acces la tehnologie sau nu sunt familiarizate cu mediul online, având astfel dificultăţi în accesarea platformei pacient.assmb.ro.
Deservit de medici din cadrul cabinetelor medicale universitare ale ASSMB, serviciul Call Center oferă informaţii şi îndrumări tuturor celor care au nevoie de ajutor şi facilitează apelanţilor folosirea platformei de evaluare medicală la distanţă.
Până în prezent, au fost primite peste 1.920 de apeluri de la persoane care au solicitat asistenţă, din care au fost ajutate să se înscrie pe platforma online pacient.assmb.ro un număr de aproape 700 de persoane, restul situaţiilor fiind rezolvate telefonic de medicii de la Call Center, fiind vorba în general despre concedii medicale sau eliberare de reţete, se mai arată în comunicat.