Noua regulă pentru cei cu mașini pe motorină. Ordinul a venit deja de la UE

masini noxe poluare mașinile pe benzină și motorină

SURSA FOTO: Dreamstime

Regula UE pentru mașinile pe benzină și motorină. Ce se întâmplă după anul 2035 cu cei care dețin mașini cu combustie internă?

Ce se întâmplă cu mașinile pe benzină și motorină pe care le deținem după 2035?

Într-un efort ambițios de a combate schimbările climatice, Parlamentul European a adoptat o legislație care stipulează că toate autoturismele și camionetele noi vândute pe piața Uniunii Europene trebuie să aibă emisii zero de dioxid de carbon începând cu anul 2035.

Această măsură vine în sprijinul obiectivului UE de a reduce cu 55% emisiile provenite de la autoturisme și cu 50% cele de la camionete până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2021.

Această inițiativă radicală marchează un pas semnificativ spre atingerea neutralității climatice în sectorul transporturilor până în 2050.

Un aspect important de reținut este acela că regulamentul nu se aplică pentru mașinile pe benzină și motorină existente. Astfel, proprietarii actuali de mașini cu combustie internă pot continua să le utilizeze până la sfârșitul duratei lor de viață.

De asemenea, piața vehiculelor la mâna a doua nu va fi afectată de această reglementare. Legat de posibilitatea de a vinde sau cumpăra o mașină second-hand cu combustie internă după 2035, Parlamentul European specifică faptul că va fi în continuare posibil.

Totuși, costurile asociate deținerii unui autovehicul pe combustibili fosili sunt estimate să crească, luând în considerare prețurile combustibililor, întreținerea și asigurarea.

SURSA FOTO: Dreamstime

Vehiculele electrice sunt deocamdată cea mai viabilă alternativă

În schimb, vehiculele electrice, care devin din ce în ce mai accesibile, sunt văzute ca o alternativă economică avantajoasă la mașinile pe benzină și motorină. Deși prețul inițial de achiziție al mașinilor electrice este mai mare, costurile totale de întreținere și exploatare sunt semnificativ mai scăzute datorită prețurilor mai mici la electricitate și necesității reduse de întreținere.

În plus, autoritățile europene analizează și alte alternative pentru tipurile de vehicule care nu se pretează la electrificare, cum ar fi navele sau avioanele, unde hidrogenul și e-combustibilii ar putea juca un rol crucial.

Noile reglementări sunt așteptate să stimuleze concurența și inovația în industria auto, cu speranța că aceasta va duce la scăderea prețurilor vehiculelor electrice și la o adoptare mai largă a acestora. În plus, UE a arătat deja că își propune să devină un lider global în lupta împotriva schimbărilor climatice și în promovarea sustenabilității în transporturi.