Milioane de români află acum ce decizie a luat noul ministrul al Transporturilor, Cătălin Drulă în privința autostrăzilor. Acesta vrea ca autostrăzile care vor fi construite în România să aibă mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median. Ordinul de ministrul care modifică normele tehnice privind proiectarea drumurilor a fost semnat miercuri, anunță Drulă.
„Viitoarele autostrăzi din România vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median. Astăzi am semnat ordinul de ministru care modifică Normele tehnice privind proiectarea drumurilor. E o poveste interesantă cu final fericit care a început în iunie și la care au contribuit de atunci specialiștii companiei de drumuri și ai ministerului, iar mie astăzi mi-a revenit doar sarcina formală de a încheia procesul”, a arătat ministrul Transporturilor.
Totul a pornit de la constatarea că parapetul median este prea aproape de banda de circulație pe autostrăzi. Specialiști din CNAIR au preluat atunci observația și propunerea și au propus o modificare a normelor actuale.
Azi am semnat ordinul
„Luna aceasta, înainte de a prelua eu mandatul, a fost pus în consultare publică ordinul de ministru, astfel că am găsit tot procesul la final. Azi am semnat ordinul, ceea ce înseamnă că pe autostrăzile viitoare (care nu au încă proiect tehnic de execuție finalizat) vom scăpa de senzația de înghesuială. Le mulțumesc celor care au muncit în aceste luni la această mică modificare care va un impact totuși semnificativ în confortul și siguranța rutieră pe autostrăzile viitoare”, a comentat noul membru al Guvernului Cîțu.
Trebuie spus că în acest moemnt se construiește în timp record, o autostradă în țara noastră. A fost o adevărată demonstrație de forță chiar zilele trecute. Totul se întâmplă pe tronsonul 2 din Drumul Expres Craiova – Pitești, cunoscut ca Autostrada Ford. Imaginile au fost surprinse pe lotul 2, cuprins între Piatra Olt și Valea Mare. Zeci de basculante UMB, unele parcate și altele aliniate în șir indian pentru a intra sau ieși de pe șantier. După ce a terminat mai bine de jumătate din lucrările de pe tronsonul 2 din Autostrada Ford, cel mai puternic constructor român de autostrăzi se pregătește de finalul sezonului pe acest șantier. Un pasionat de infrastructură spune că, în contrast cu aglomerația de pe drumul național paralel DN65, pe drumul Expres Craiova-Pitești lucrurile stau total altfel. Este un „ambuteiaj” de camioane UMB pe DX Craiova – Pitești.