Introducerea unei taxe de parcare în Sectorul 4 al Capitalei a stârnit nemulțumiri în rândul locuitorilor, dar primarul Daniel Băluță o consideră o măsură necesară pentru viitorul zonei. Edilul a explicat motivele care au stat la baza acestei decizii, subliniind nevoia de a prioritiza investițiile în infrastructura urbană și în spațiile verzi.

Cu toate că taxarea parcărilor a generat critici, Băluță își asumă complet măsura și speră ca locuitorii să aprecieze beneficiile acesteia în viitor.

Daniel Băluță: „O decizie necesară, dar nepopulară”

Primarul Daniel Băluță a recunoscut în cadrul emisiunii Testul Puterii, difuzată pe fanatik.ro, că introducerea taxei de parcare este o decizie extrem de nepopulară în rândul locuitorilor Sectorului 4.

Acesta a subliniat că, deși există nemulțumiri, măsura a fost inevitabilă datorită lipsei de fonduri pentru a susține proiectele de infrastructură necesare în sector.

„Dezvoltarea urbană trebuie să fie orientată spre oameni, nu spre mașini”, a declarat Băluță, explicând că în contextul urbanizării rapide și al aglomerației din București, autoritățile locale trebuie să facă alegeri dificile.

Edilul a explicat că Sectorul 4 se confruntă cu un buget restrâns, având unul dintre cele mai mici fonduri dintre toate sectoarele Capitalei.

Daniel Băluță
Daniel Băluță / SURSA FOTO: Inquam Photos, Sabin Cirstoveanu

Astfel, taxele suplimentare, precum cea pentru parcare, sunt esențiale pentru a asigura continuitatea proiectelor de modernizare și pentru a sprijini dezvoltarea infrastructurii urbane.

Prioritățile urbanistice ale primarului Băluță

Daniel Băluță a clarificat că taxele de parcare sunt doar un instrument pentru a susține investițiile în proiectele care beneficiază întreaga comunitate.

„Într-un oraș aglomerat precum București, autoritățile trebuie să investească în spații verzi, creșe, grădinițe și infrastructură pietonală, nu în beneficii care încurajează prezența masivă a autoturismelor”, a adăugat primarul.

Potrivit acestuia, dezvoltarea urbană trebuie să se orienteze spre crearea unui mediu mai prietenos cu oamenii, nu cu mașinile.

Astfel, introducerea taxei de parcare face parte dintr-o strategie pe termen lung pentru a crea un oraș mai verde, mai curat și mai ordonat, în care locuitorii să poată trăi în condiții de siguranță și confort.

„Pentru a face lucrurile de care avem nevoie cu toții, avem nevoie de bani. Din păcate, bugetul pe care Sectorul 4 îl are este penultimul din București. Modificările care s-au întâmplat în ultimii ani se datorează, în primul rând, exclusiv, dacă vreți, banilor europeni, fără de care nu puteam să obținem rezultatele pe care le-am obținut pe deoparte.

Din păcate, Uniunea Europeană nu finanțează crearea de noi locuri de parcare, este o chestiune pe care fiecare comunitate trebuie să o facă.

Este foarte important pentru noi toți să trăim într-o lume normală, într-o lume ordonată, să putem să mergem cu copiii pe trotuar, să putem să mergem cu căruțul, să putem să facem curățenie, să știm că și în alte țări se întâmplă fix lucrurile acestea”, a mai spus el.

Impactul asupra locuitorilor și asumarea deciziei

Deși taxarea parcărilor nu a fost acceptată cu entuziasm de cetățeni, primarul Daniel Băluță își asumă în totalitate această măsură. Acesta a recunoscut că i-au fost adresate multe critici, dar consideră că este o decizie corectă pe termen lung.

Totuși, Băluță este convins că efectele pozitive ale acestei măsuri vor deveni evidente în următorii ani, odată cu dezvoltarea infrastructurii și îmbunătățirea calității vieții în sector.

Primarul a subliniat că, pentru a face față provocărilor urbane, autoritățile locale trebuie să adopte soluții inovatoare, chiar dacă acestea nu sunt întotdeauna populare.

„Chiar dacă astăzi decizia pe care am luat-o este una nepopulară, sunt extrem de condamnat de un grup larg de oameni și, probabil, din punctul lor de vedere, pe bună dreptate, îmi cer scuze că am fost nevoit să iau această măsură, dar este o măsură necesară iar rezultatele le vor vedea peste doi ani de zile”, a afirmat edilul.