Transbordarea mărfurilor GNL de 140.000 m3 a fost finalizată printr-un proces ship-to-ship (STS) între tancul GNL GasLog Athens și transportatorul GNL Arctic Princess, care a sosit în acest scop în Golful Megara.
Aceasta a fost prima dată când această procedură a fost efectuată în apele teritoriale grecești.
După cum s-a dezvăluit, adăugarea noului rezervor plutitor a fost implementată într-un timp record în urma cooperării strânse dintre DESFA și Ministerul Mediului și Energiei, Ministerul Afacerilor Maritime și Politicii Insulare, precum și RAE, cu scopul de a consolida securitatea energetică a țării înainte de iarnă și în lumina evoluțiilor internaționale.
Funcționarea FSU, ancorată la 700 de metri de terminal, crește capacitatea de stocare a terminalului GNL din Revithoussa de la 225.000 m3 la aproximativ 370.000 m3 LNG în total, o creștere de aproximativ 70 %, a spus DESFA.
În plus, oferă facilității GNL o flexibilitate extinsă în ceea ce privește recepția și descărcarea mărfurilor cu GNL, deoarece acum este posibilă descărcarea simultană a două transportoare GNL (la debarcaderul Revithoussa și la unitatea plutitoare), optimizând astfel lanțul de aprovizionare cu GNL al țării și asigurând rezervele necesare pentru buna aprovizionare a pieţei în timpul iernii ce urmează.
CEO-ul DESFA, Maria Rita Galli, a declarat:” … Începerea operațiunii FSU în Revithoussa cu descărcarea primei mărfuri de către MYTILINEOS este o etapă foarte importantă care vine ca urmare a cooperării exemplare, sub presiune, cu jucătorii relevanți pe piață, cărora am dori să le mulțumim.
„Suntem mulțumiți că prin expertiza noastră tehnică înaltă și prin rețeaua noastră, contribuim semnificativ cu încă o infrastructură pentru a asigura securitatea țării în aprovizionarea cu gaze naturale pentru iarna viitoare, în timp ce, în același timp, consolidăm și mai mult rolul strategic pe care terminalul GNL din Revithoussa îl joacă în regiunea mai largă a Europei de Sud-Est”.