Ministerul Transporturilor va anunța mâine semnarea unui acord cu americanii de la Bechtel, potrivit unor surse apropiate negocierilor.
Este vorba despre un acord de principiu pe baza căruia se va negocia un amendament la contractul încheiat cu americanii în 2003, pe vremea guvernării Năstase, și renegociat pe vremea când la șefia Transporturilor se afla Gheorghe Dobre.
Potrivit surselor citate, până pe 31 august trebuie semnat amendamentul la contract.
Potrivit informațiilor obținute de Evenimentul Zilei, acordul presupune renunțarea din partea americanilor de la Bechtel la şapte milioane de euro pentru fiecare kilometru construit. Până acum, Bechtel a construit un kilometru de autostradă contra sumei medii de 16 milioane de euro.
"S-a convenit de comun acord să se achite în plus faţă de standardul acceptat la autostrada de pe Coridorul IV, care este de şapte milioane de euro/kilometru, un plus de 30%. Acest lucru înseamnă că preţul la Autostrada Transilvania, va fi de aproxamtiv nouă milioane de euro/kilometru, dar aici trebuie să ţinem cont şi de relieful zonei. Se va face o expertiză care să stabilească clar preţul pentru fiecare kilometru, dar acesta nu va putea depăşi suma deja acceptată", a precizat pentru EVZ, surse din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
Potrivit sursei citate, lucrările la Autostrada Transilvania vor fi continuate pe două tronsoane, 3C – Borş-Suplacu de Barcău, în lungime de 64 de kilometri, şi pe o porţiune de zece kilometri din sectorul 3B, care va lega Gilăul de Nădăşel. De asemenea, se pare că Ministerul Transporturilor a solicitat Bechtel să construiască o centură cu profil de autostradă a municipiului Oradea. Cele două proiecte trebuie finalizate în 2012, având în vedere că tronsonul 3C este gata în proporţie de 40%
Citiți și: Ce concesii a făcut ministerul condus de Anca Boagiu pentru a ajunge la o înțelegere cu Bechtel