BMW X6 este un model de succes al bavarezilor. Prima generaţie, lansată în urmă cu şase ani, a înregistrat vânzări globale de 250.000 de unităţi, impresionant pentru un model cu un preţ piperat care a fost criticat în nenumărate rânduri pentru designul său. Pe piaţa locală, numai anul trecut, au fost înmatriculate 96 de unităţi, conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. A doua generaţie a modelului X6 a fost dezvăluită la Salonul auto de la Paris din toamna anului trecut şi a ajuns în ţară în luna decembrie.
Privit de la distanţă, noul BMW X6 pare similiar cu predecesorul său, însă de aproape se remarcă o nouă grilă a radiatorului, prize de aer frontale şi laterale şi linii mai sportive. La interior, primul lucru pe care îl observi este poziţia înaltă pe care o ai la volan, dar şi cât de spaţios este noul X6. De îndată ce te apropii de automobil, cheia, care se află în buzunar, este recunoscută în mod automat. De asemenea, haionul se deschide şi se închide printr-o simplă mişcare scurtă şi precisă a piciorului sub bara de protecţie spate.
La interior, materialele folosite sunt dintre cele mai pretenţioase – piele Nappa, lemn de stejar, aluminiu etc. Spaţiile de stocare sunt suficiente, iar în portbagaj (580 litri) au loc bagajele unei familii numeroase.
Noul X6 este disponibil în cinci versiuni, iar modelul testat de noi a fost M50d, care ascunde cel mai puternic motor diesel de 3 litri din lume. Atunci când ştii că ai un motor care dezvoltă 381 de CP, iar maşina poate ajunge de la 0 la 100 km/h în doar 5,2 secunde, te gândeşti că şi consumul este unul pe măsură. Nemţii au reuşit cu a doua generaţie X6 să reducă consumul mediu mixt cu 22% datorită tehnologiei BMW TwinPower Turbo, transmisiei sport Steptronic cu opt trepte (disponibilă standard) şi a numeroaselor tehnologii EfficientDynamics. În ceea ce priveşte consumul, cel oficial este de 6,6 litri/100 km în regim mixt şi 7,2 litri/100 km în mediul urban. Pe şosea, există trei moduri de rulare: Comfort, Eco Pro şi Sport. Atunci când porneşti motorul, te afli în modul Comfort, iar instrumentele de bord au culoarea clasică, în timp ce în modul Eco Pro, totul se colorează în albastru. Modul Sport este uşor de recunoscut după afişajele în roşu, dar şi după sunetul motorului, care deodată sună mai nervos şi este pregătit să atace ca un taur în arenă. În modul Eco Pro am reuşit să ne apropiem de cifrele oficiale în ceea ce priveşte consumul: 7,1 litri/100 km în regim mixt, însă în oraş consumul a trecut de 9 litri/100 km.
Direcţia şi suspensia sunt fără reproş. De altfel, nici nu ar avea cum să fie altfel, de vreme ce inginerii BMW au echipat maşina cu suspensii adaptive, control dinamic al amortizoarelor, perne de aer pe puntea spate şi control dinamic al performanţei.
La drum lung, am găsit util pilotul automat care menţine constantă viteza selectată, precum şi distanţa faţă de automobilul din faţă. Astfel, poţi seta viteza de 130 km/h pe autostradă, iar dacă automobilul din faţă frânează, nu trebuie să îţi faci griji pentru că pilotul automat apreciază automat distanţa şi frânează în consecinţă, fără ca tu să mai apeşi vreo pedală. În oraş, noul X6 menţine în mod automat distanţa recomandată faţă de maşina din faţă şi adaptează viteza până la oprire completă, dacă este nevoie.
Pentru noul model al bavarezilor sunt disponibile zeci de dotări opţionale. Printre cele care merită menţionate se numără sistemul de camere video cu perspectivă panoramică care oferă imagine la 360° a automobilului, sistemul de sunet Bang & Olufsen format din 16 difuzoare care produc 1.200 de waţi şi, nu în ultimul rând, sistemul de asistare la parcare complet automat. Versiunea standard a modelului BMW X6 M50d costă 92.628 de euro, însă dacă adaugi şi dotările opţionale, preţul trece uşor de 120.000 de euro.