Noul Cod Rutier. Regulă nouă pentru cei cu permis de conducere. Legea a intrat în vigoare

șofer, femeie la volan, permis de conducere, mașină

SURSA FOTO: Dreamstime

Posesorii de permis de conducere din România au fost supuși mai multor anunțuri în ultima vreme. Unele hotărâri au fost controversate, iar mulți oameni nu mai știu ce să înțeleagă. Polițistul-vlogger de la Oradea, Tavi Perțea, a venit cu mai multe explicații.

Polițistul-vlogger de la Oradea, Tavi Perțea, a oferit mai multe informații utile pentru posesorii de permis de conducere din România. El a vorbit despre Ordonanța 84/2024, căreia i se mai spune și „Ordonanța antidrog”.

Noua modificare a creat o adevărată isterie pentru posesorii de permis de conducere

Noua modificare a creat o adevărată isterie pentru posesorii de permis de conducere. Astfel, foarte mulți dintre ei au semnat o petiție online ca să anuleze modificările din lege.

Situația a dus la apariția unei noi reglementări, OUG 97/2024, menită să corecteze prevederile OUG 84/2024 intrată în vigoare din 29 iunie. Reglementarea a fost publicată în Monitorul Oficial la începutul acestei săptămâni.

Tavi Perțea a atras atenția și asupra riscurilor la care se expun șoferii

Tavi Perțea s-a numărat printre cei care au atras atenția asupra anomaliilor noului Cod Rutier. El a atras atenția și asupra riscurilor la care se expun șoferii și a militat pentru o perioadă cât mai scurtă de reținere a permiselor de conducere.

Chiar înainte de a fi legiferată OUG 97, a propus suspendarea pentru 24 de ore a dreptului de a conduce. Totodată, a explicat și ce probleme crede că vor apărea în cazul celor 72 de ore legiferate în final. Polițistul a explicat totul prin intermediul mai multor tutoriale pe YouTube.

Aproximativ 40% dintre testele Drugtest nu s-au confirmat, deci au fost fals pozitive

Tavi Perțea a prezentat, într-unul dintre tutoriale pe tema noului Cod Rutier, o statistică a Institutului Național de Medicină Legală.

Potrivit acesteia, aproximativ 20% dintre testele Drugtest nu s-au confirmat, deci au fost fals pozitive, în 2022. Procentul a crescut 40% în 2023.

„Nu este vina polițistului, nu este vina aparatului, sunt cele mai bune de pe piață, folosite la nivel mondial, dar aparatul detectează substanțele din salivă care pot să provină și de la alte medicamente (substanțe)… Dacă un șofer a ieșit pozitiv, nu știm (cu certitudine) dacă este fals pozitiv sau nu. Ca polițist nu poți să mergi pe încredere. Automat îl conduci la spital, i se recoltează probe biologice de sânge și de urină, și pentru că avem un indiciu că a ieșit pozitiv în aparatul drugtest i se reține permisul de conducere, dar nu pe toate perioada cercetărilor care pot să dureze… și cinci luni de zile (așa cum inițial se stabilise prin OUG 84 – n.red.)”, a explicat Tavi Perțea.

În acest context, polițistul consideră că în realitate termenul de 24 de ore, ci nu 72 de ore cum s-a decis în final, ar fi fost cel mai potrivit pentru suspendarea dreptului de a conduce. În opinia lui, este suficient pentru ca un potențial pericol să fie înlăturat din trafic.