Retailerul Olandez Action vine în România

Retailerul olandez Action a început să investească în România pentru dezvoltarea unei rețele de magazine specializate în articole pentru casă, cu un preț mediu de 2,25 euro per produs. Acest nou competitor va intra pe piață alături de alți jucători precum Pepco, TEDi și KIK.

Firma din România a retailerului olandez a realizat o majorare de capital de 10 milioane de lei, echivalentul a două milioane de euro, conform informațiilor furnizate de Economica.net.

Compania a lansat un portal în limba română pentru recrutarea de personal, însă, până în prezent, nu au fost publicate posturi disponibile. Retailerul este în căutare de candidați pentru poziții de management.

 „De la un singur magazin micuț în Enkhuizen, am crescut în decursul a 30 de ani și am devenit o organizație internațională de vânzări cu peste 2.650 de magazine în 12 țări și cu o cifră de afaceri anuală de 11,3 miliarde de euro (2023)”, se arată în descrierea companiei.

Pepco, logo
SURSA FOTO: Dreamstime

119 magazine deschise în 2024

În 2024, retailerul a deschis 119 magazine și, la sfârșitul lunii iunie, opera în 2.685 de locații în 12 țări. Peste 17,3 milioane de clienți își fac cumpărăturile săptămânal în magazinele Action, iar vânzările din 2024 au ajuns la 6,2 miliarde de euro, înregistrând o creștere anuală de 9%, conform datelor companiei.

Pe rafturile magazinelor Action sunt disponibile peste 6.000 de produse, dintre care 1.500 au prețuri sub un euro, iar prețul mediu de vânzare este de 2,25 euro. În fiecare săptămână, compania introduce 150 de noi produse în ofertă. Sortimentul include articole variate, de la jucării și veselă la așternuturi, îmbrăcăminte și produse de curățenie sau îngrijire personală.

Retailerul explică prețurile scăzute printr-o combinație de achiziții în volume mari, costuri generale reduse, logistică eficientă, cheltuieli minime pentru marketing, un proces standardizat și evitarea deschiderii de magazine în locații cu chirii mari.

Trendyol a intrat în România

Iar acesta nu este singurul retailer care a intrat recent pe piața românească. Trendyol, liderul turc în comerțul electronic, a anunțat oficial intrarea pe piața din România. Această expansiune survine după ce Alibaba Group Holding, gigantul chinez în domeniul tehnologiei, a achiziționat o participație semnificativă în Trendyol în 2018.

Președintele Trendyol Group, Çağlayan Çetin, va vizita România în această lună pentru a oferi informații suplimentare despre strategia și planurile retailerului în țara noastră.

În plus, Trendyol a demarat în acest an expansiunea simultană în alte patru piețe europene: Grecia, Ungaria, Cehia și România, consolidând astfel prezența sa în regiune și extinzându-și rețeaua de operațiuni internaționale. Mai multe puteți afla aici.