Grupul auto german Daimler a anunţat, miercuri, că noua limuzină Mercedes-Maybach Pullman, ce va fi dezvăluită luna viitoare la Salonul auto de la Geneva, va costa peste o jumătate de milion de euro şi va stabili un nou standard pentru limuzină când va începe să se comercializeze, în 2016, transmite Reuters. (Sursa foto: Mercedes-Fans.de)
Cu o lungime de 6,5 metri, limuzina este cu un metru mai lungă decât versiunea standard a modelului Mercedes-Benz S-Class. Pasagerii limuzinei vor putea să poarte discuţii faţă în faţă graţie unui rând de scaune orientate spre spate. Din echiparea standard mai fac parte un geam interior, care poate fi coborât electronic pentru a da pasagerilor mai multă intimitate, precum şi un ecran plat de 18,5 inchi, dublu faţă de mărimea unui iPad. Prin adăugarea unor elemente suplimentare, de genul blindaj, Pullman ar putea costa aproximativ un milion de dolari.
'Noul Mercedes-Maybach Pullman întruchipează cea mai înaltă exclusivitate', a declarat directorul de vânzări de la Mercedes, Ola Kaellenius.
Vechiul 600 Pullman, lansat de Mercedes-Benz la Salonul auto de la Frankfurt din 1963, avea o lungime de peste şase metri şi o viteză maximă de 200 de kilometri la oră. Acest automobil a fost utilizat de personalităţi precum John Lennon, Coco Chanel, dar şi de o serie de dictatori, printre care se numără Idi Amin şi Nicolae Ceauşescu.
Acest model avea o suspensie hidraulică complexă, care îi permitea să ruleze cu viteze mari pe drumurile proaste.
La acea dată, Mercedes a dorit să arate rivalilor Rolls-Royce şi Cadillac că poate produce o maşină confortabilă, care poate rula cu viteză mare, o provocare pentru un vehicul cu o greutate de peste 3,4 tone.
Directorul general de la Daimler, Dieter Zetsche, mizează pe S-Class pentru îndeplinirea obiectivului său strategic de a devansa BMW şi Audi până la finele deceniului. Pentru a-şi atinge acest obiectiv, Daimler AG vrea să extindă numărul de modele Mercedes la şase, dublu faţă de numărul de variante din trecut.
Mercedes a fost detronat din poziţia de cel mai mare constructor mondial de automobile de lux de către BMW în 2005, iar în 2011 a căzut pe locul al treilea, după Audi.
AGERPRES