Noul metrou care va circula în București. Cum arată acesta

metrou

SURSA FOTO: Facebook, Metrorex

Cum va arăta noul metrou care va circula în București. Noua garnitură ar fi trebuit să fie livrată în iunie 2022. Constructorul a avut însă mari întârzieri.

Primele imagini cu noul metrou care va circula în București

Cum va arăta noul metrou care va circula în București. Un angajat al Metrorex a publicat imagini cu trenul Alstom Metropolis. Acestea ar fi trebuit livrate în iunie 2022, însă constructorul a avut întârzieri.

”Primele imagini cu noul Tren de Metrou

Alstom Metropolis (BM 4) 1402-2402 “Giurgiu”, în Uzinele Alstom din Brazilia, pregătit pentru livrarea către Metrorex București, pentru Magistrala 5 de Metrou”, a scris acesta.

La finele lunii noiembrie 2023, penalizările impuse de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii companiei Alstom pentru întârziere se ridicau la 18 milioane de euro, dintr-un contract în valoare de 100 de milioane de euro, conform informațiilor.

Trenurile vor ajunge, cel mai devreme, la sfârșitul lunii februarie

Primul tren nou destinat Magistralei 5 a metroului din Drumul Taberei va fi expediat din Brazilia spre România pe 22 februarie. Se așteaptă să ajungă cel mai devreme la sfârșitul lunii martie. Al doilea tren este programat să plece pe 28 martie și să sosească, în cel mai bun caz, la sfârșitul lunii aprilie.

Aceste trenuri noi de metrou sunt transportate pe cale maritimă până la Hamburg. De acolo, vor continua călătoria cu trenul către București. După sosire, acestea nu vor fi introduse imediat în circulație cu călători. Va urma un proces extins de testare și recepție. În cadrul acestuia, capul de tren va parcurge 10.000 km, iar celelalte trenuri câte 2.000 km fiecare. Într-o estimare anterioară, Metrorex a indicat că, de la momentul livrării primului tren, vor trece 8 luni până când acesta va putea fi pus în circulație publică.

Puține trenuri înseamnă aglomerație

În prezent, pe Magistrala 5 Drumul Taberei sunt în circulație rame Bombardier transferate de pe magistralele 1 și 3. Acestea generează un interval de succedare de cel mult 6 minute, ceea ce provoacă aglomerație la anumite ore.

Odată cu sosirea noilor trenuri, sistemul de automatizare și siguranță a traficului, instalat de către Alstom, va putea funcționa la capacitatea de proiectare, permițând astfel reducerea intervalului de succedare până la 90 de secunde.

Prima licitație a fost anulată din cauza corupției

În 2014, Metrorex a inițiat prima încercare de achiziție a trenurilor destinate Magistralei 5. Licitația, câștigată de Construcciones y auxiliar ferrocarriles (CAF), a fost anulată ulterior, în urma descoperirii faptului că un angajat al Metrorex a dezvăluit ilegal informații unui reprezentant al producătorului spaniol. Cei doi au fost condamnați definitiv la 1 an și 6 luni de închisoare cu suspendare de către Curtea de Apel București.