Ramona Mănescu, noul ministru al transporturilor, a răspuns astăzi, cu ocazia preluării portofoliului de la premierul Victor Ponta, câtorva întrebări adresată de jurnalişti, lucru care a scos la iveală cât de conectată este la căile de comunicaţii pe care le va administra din noua funcţie.
Noul ministru a precizat că nu a mai călătorit cu trenul din 2002-2003, atunci când au început lucrările de reabilitare la linia de cale ferată Constanţa-Bucureşti, motiv pentru care a renunţat să mai circule, în acea perioadă, cu trenul în România. "Călătoream de la Constanţa la Bucureşti, dar când au început lucrările şi călătoria dura 5-7 ore am renunţat", a răspuns Mănescu unei întrebări adresată de jurnalişti.
Mai mult, noua şefă de la Transporturi a menţionat că a călătorit cu metroul doar în perioada în care era studentă, astfel că nu mai ştie cât costă o călătorie.
Cu ocazia depunerii jurământului de învestitură, eveniment desfăşurat luni, la Palatul Cotroceni, preşedintele Traian Băsescu i-a recomandat Ramonei Mănescu să privească la patru lucruri: "privatizarea CFR Marfă, absorbţia fondurilor europene, tronsonul Nădlac-Arad, pentru că restul tronsoanelor de la Sibiu sunt în execuţie, şi metroul bucureştean. În rest, vă doresc mult succes şi îmi exprim speranţa că nu veţi mai avea aprecieri de tip Crin Antonescu legate de DNA".
Principalele priorităţi
Printre principalele obiective anunţate de Mănescu, care a preluat astăzi portofoliul Transporturilor, se regăsesc accesul la finanţare pentru POS-T, buna administrare a instituţiei ministeriale şi integritatea activităţii desfăşurate.
‘În ceea ce priveşte asigurarea acceptului la finanţare pentru Programul Operaţional Sectorial Transport vreau să vă spun că nu sunt străină de acest domeniu. De mult timp m-am implicat activ în negocierile de la nivelul Parlamentului European, Comisiei Europene şi Consiliului European punând accent pe directivele existente şi pe problematica României. Săptămâna viitoare voi merge la Bruxelles pentru a face demersurile necesare astfel încât cele două miliarde de euro care au fost deblocate să fie utilizate cât mai rapid şi eficient’, a afirmat Ramona Mănescu.
Referitor la buna administrare a instituţiei ministeriale, noul ministru al Transporturilor a precizat că are nevoie de sprijinul angajaţilor vechi din minister.
‘Am nevoie de sprijinul personalului cu vechime în minister, care îşi poate aduce contribuţia la implementarea programelor şi proiectelor pe care le vom desfăşura. Nu în ultimul rând, una dintre priorităţile mele este asigurarea integrităţii, deoarece integritatea este o condiţie de bază pentru a fi eficient şi performant. Tocmai de aceea, orice derapaj va fi sancţionat’, a mai spus Ramona Mănescu.
Ea a cerut jurnaliştilor un răgaz de maxim o săptămână – două pentru a face o evaluare şi o analiză a activităţii din cadrul Ministerului Transporturilor.
Scurt CV
Ramona Mănescu este europarlament PNL și este soția primarului sectorului 6, Rareș Mănescu. Preşedintele PNL, Crin Antonescu, a spus despre europarlamentar că are "experienţă internaţională" şi este "un om de anvergură". Pe CV-ul Ramonei Mănescu apare funcția de subsecretar de stat la Autoritatea Naţională pentru Tineret (2006).
A absolvit Academiei Naţionale de Informaţii (institutul superior anexat SRI), nstitutului Diplomatic Român (MAE) şi şi-a luat şi masteratul la SNSPA, în Relaţii Internaţionale şi Integrare Europeană.