Sandero va fi următorul model Dacia complet electric
Următoarea generație Dacia Sandero va avea o variantă complet electrică. Ea va sosi în 2027 sau 2028, a declarat directorul general al mărcii, Denis Le Vot.
Sandero este cea mai bine vândută mașină pentru Dacia. Cu 235.839 de vânzări în 2023, micul hatchback a fost, de asemenea, nr. 2 la nivel global în Europa. Potrivit datelor Dataforce, a fost depășit doar de modelul Tesla Model Y. Actuala generație Sandero a fost lansată în 2020.
Dar, în conformitate cu strategia Dacia de a utiliza tehnologii ceva mai vechi, nu are o opțiune electrificată. Acest lucru se va schimba atunci când va apărea următoarea generație, a declarat Le Vot pentru Automotive News la salonul auto de la Geneva.
„Următoarea generație Sandero va avea motor cu ardere internă, dar va avea și o versiune electrică”, a spus el. „Se va naște în 2027 sau 2028 și va rula până în 2035”, când UE va impune vânzarea doar a mașinilor cu emisii zero.
Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu Duster
După Sandero, Dacia se va confrunta apoi cu decizia legată de următoarea generație a SUV-ului de mici dimensiuni Duster. Acesta ar trebui să apară în jurul anului 2032. Generația Duster care va fi pusă în vânzare în această primăvară în Europa este un vehicul complet nou, cu propulsie hibridă. E construit pe o platformă Renault-Nissan mai modernă, CMF-B, aceeași care stă la baza lui Sandero.
„Următoarea generație Sandero va fi o mașină extraordinară”, a declarat Le Vot, adăugând că hatchback-ul va beneficia de lucrările de dezvoltare realizate de Grupul Renault pentru mașinile electrice de mici dimensiuni, inclusiv Renault 5, lansat la Geneva, și viitorul SUV de mici dimensiuni Renault 4.
Le Vot a declarat că Dacia încă decide dacă va rămâne în segmentul de mini după ce modelul electric Dacia Spring își va încheia ciclul de viață. Grupul Renault dezvoltă următoarea generație a modelului Twingo ca un vehicul electric sub 20.000 de euro, care ar urma să fie construit în Europa, iar Dacia ar putea beneficia de acest proiect, a recunoscut el.
„Nu este vorba cu adevărat despre segmentul A sau B [minicar sau mic], ci despre aducerea pe piață a electromobilității la prețuri accesibile”, a spus Le Vot.
Compania Ampere EV a Renault a dezvoltat platforma AmpR Small pentru Renault 4 și 5. Următorul Twingo va fi construit pe o versiune modificată.
Dacia Spring a fost modernizată anul acesta
Modelul Spring, construit în China, pe care Le Vot l-a numit o mașină „blockbuster” pentru Dacia, a fost modernizat în acest an. Are un interior și o interfață revizuite, jante mai mari de 15 inch și un nou finisaj al caroseriei. De asemenea, intră și pe piața din Marea Britanie.
Aceste modificări ar trebui să ajute Spring să depășească pierderea stimulentelor pentru vehicule electrice în Franța, cea mai mare piață a sa, și noii concurenți de la Citroen și chiar Renault 5 la aproximativ 25.000 de euro.
Prețul Spring va fi în medie de 20.000 de euro în Europa, a declarat Le Vot, și chiar mai puțin pe anumite piețe.
„Concurența va veni, ne așteptam la asta, este normal”, a spus el. „Ceea ce se vede este că există o piață pentru electromobilitate la prețuri accesibile și noi știm asta mai bine decât oricine”.