Noul Opel Astra break poate fi comandat și în România

Opel a lansat în România varianta break a modelului Astra. Purtând numele Astra ST (Sports Tourer), modelul poate fi comandat cu o gamă amplă de sisteme de propulsie ce cuprinde nouă motorizări cu consum eficient care asigură puteri între 95 CP şi 180 CP. Tehnologia Start/Stop va fi introdusă mai întâi la motorul 1.3 CDTI - 95 CP la începutul anului viitor, rezultând emisii de CO2 de numai 109 g/km.

Spre deosebire de varianta hatchback, Astra ST are o caroserie complet nouă de la montanții B către spate. Caracterul atletic al modelului Sports Tourer este ilustrat de linia unică a geamului care se îngustează spre montantul D şi de linia pronunţată a aripilor, care culminează cu blocurile optice spate late  şi sculptate, care conferă un aspect de musculatură tonifiată.

Imaginea elegantă este accentuată de barele de acoperiş lungi, subţiri, care se îndreaptă lin spre spoilerul de acoperiş lat, integrat în partea superioară a hayonului. Unghiul său ascuţit ajută la crearea unui profil dinamic care se află în echilibru perfect cu stilul impetuos al părţii frontale. Motivul tăişului, tipic pentru Astra, sculptat în partea laterală înainte de roţile spate, contribuie la senzaţie de mişcare.

Astra Sports Tourer este primul station wagon compact din afara segmentului premium care oferă o funcţie de pliere a scaunelor cu comandă de la distanţă. Această facilitate ergonomică oferită de scaunele spate FlexFold permite mărirea capacităţii de încărcare de la 500 la 1.550 de litri, apăsând pur şi simplu un buton.

Acesta eliberează şi coboară automat fiecare secţiune a banchetei rabatabile fracţionat 60/40. Nu mai este necesar să înconjuraţi autovehiculul pentru a coborî separat fiecare spătar. Inginerii Opel au proiectat, de asemenea, sistemul să funcţioneze fără să trebuiască să îndepărtaţi mai întâi centurile de siguranţă de pe spătar.

Cu spătarele pliate, podeaua de încărcare se extinde până la impresionanta valoare de 1.835 mm – cu 28 mm mai mult decât la actualul Astra Station Wagon.

Întrucât este foarte posibil ca Astra Sports Tourer să tracteze remorci, sistemul electronic de asistenţă la stabilizarea remorcii (TSA) de la Opel este activat atunci când pe autovehicul se montează un cârlig de remorcare aprobat de Opel. Această funcţie sofisticată de siguranţă utilizează sistemul standard de Control Electronic al Stabilităţii pentru a contracara orice instabilitate care poate surveni la tractarea unei remorci sau rulote.

Confortul şi siguranţa la rulare sunt sporite cea mai recentă invenţie Opel, a treia generaţie a sistemului de iluminare frontală adaptivă (AFL+). Aceasta oferă până la nouă funcţii de iluminare, care sunt activate automat pentru a se adapta profilului rutier predominant şi condiţiilor de conducere. În plus, camera video Opel Eye, un sistem care alertează şoferul faţă de prezenţa anumitor semne de circulaţie şi transmite un avertisment dacă autovehiculul depăşeşte neintenţionat banda de deplasare – un sistem deosebit de sigur în timpul călătoriilor lungi. Ambele tehnologii avansate sunt premiere Opel în segmentul compact.

Gama extinsă de sisteme de propulsie Astra Sports Tourer cuprinde patru motoare diesel, cinci motoare pe benzină şi un motor LPG. Gama de motoare diesel include unităţile de 1,3, 1,7 şi 2,0 litri, toate dotate cu tehnologie common-rail, injecţie multiplă de carburant, turbocompresor cu geometrie variabilă (VGT) şi un filtru de particule ce nu necesită întreţinere.

Toate întrunesc normele Euro 5. Gama de motoare pe benzină cuprinde unităţile de 1,4 şi 1,6 litri, fiecare cu aspiraţie naturală şi turbocompresor, cu o putere între 74 kW/100 cp şi 132 kW/180 cp. Sincronizarea continuu variabilă a supapelor, atât pe partea de admisie cât şi pe partea de evacuare, este disponibilă pentru toate motoarele cu excepţia unităţii turbo de 1,6 litri.

Prețurile noului Opel Astra ST sunt cuprinse între 16.450 euro (1.4 ECOTEC – 100CP, M5, Essentia) și 24.230 euro (2.0 CDTI ECOTEC – 160CP, A6, Cosmo).