Conform oficialilor Porsche, deşi împlineşte 48 de ani, iar schimbările majore de design sunt destul de greu de evidențiat, Porsche 911 Carrera este mai tânăr ca niciodată: generaţia complet înnoită a acestui model cu statut de simbol al maşinilor sport, intră în lumina reflectoarelor cu silueta sa alungită şi joasă, cu contururile încărcate de tensiune şi detalii concepute cu cea mai mare precizie. Totuşi, în ciuda noilor trăsături, de la prima privire devine evident faptul că este fără doar şi poate un 911. Fidel tradiţiei, design-ul inconfundabil Porsche, cu linii musculoase, emană putere și sportivitate.
Ampatamentul mărit cu 100 de milimetri şi înălţimea redusă formează, împreună cu jantele de 20”, baza aspectului atletic. Totodată au fost menţinute dimensiunile compacte, specifice maşinilor sport. Privind din faţă, ochii se vor opri asupra aripilor evazate, caracteristice modelului 911. Acestea pun în evidenţă ecartamentul frontal mai mare, mulţumită căruia noul 911 Carrera se aşează şi mai ferm pe şosea. Oglinzile exterioare, remodelate, sunt poziţionate pe marginea superioară a portierei. Această repoziţionare nu este avantajoasă doar din punct de vedere aerodinamic, ci accentuează şi noua linie a design-ului şi impresia vizuală de lăţime.
Caroseria complet nouă, uşoară, este realizată dintr-o combinaţie de aluminiu şi oţel, contribuind în mod semnificativ la reducerea de greutate de până la 45 de kilograme, în condiţiile unei rigidităţi mult îmbunătăţite. Optimizarea caracteristicilor aerodinamice – inclusiv prin eleronul posterior mai lat, retractabil – măreşte chiar mai mult apăsarea aerodinamică. Pentru a completa linia exterioară modernă, designerii au conceput un interior a cărui arhitectură se inspiră din cea a modelului Porsche Carrera GT. Şoferul este integrat acum mai bine la bordul maşinii, graţie consolei centrale elevate frontal, la care, specific maşinilor de curse, maneta schimbătorului de viteze este poziţionată mai sus, mai aproape de volan. La fel ca la exterior, şi în interior se regăsesc elementele Porsche clasice: cele cinci instrumente rotunde de bord, dintre care unul este un display multifuncţional de înaltă rezoluţie, turometrul dispus central şi contactul aflat în stânga volanului.
Oficialii Porsche susțin că grija pentru mediu a fost prezentă încă din etapa de proiect. 911 Carrera cu PDK este prima mașină Porsche care coboară sub pragul de 200 g/km CO2. De exemplu, 911 Carrera cu noul motor Boxer de 3,4 litri, cu 350 CP şi cu transmisia opţională Porsche-Doppelkupplungsgetriebe consumă, conform ciclului NEDC, doar 8,2 litri la 100 de kilometri, ceea ce înseamnă cu 1,6 l/100 km mai puţin decât consuma predecesorul. Mai mult, cu emisii de CO2 de 194 g/km, este prima maşină sport Porsche care scade sub valoarea de 200 g CO2/km. La fel, şi pentru Carrera S cu motor Boxer de 3,8 litri şi, acum, 400 CP, consumul scade, cu toate că puterea a crescut cu 15 CP. În combinaţie cu transmisia opţională PDK, consumul este cu 14%, respectiv 1,5 l/100 km mai redus, maşina având nevoie de doar 8,7 l de combustibil/100 km. Această valoare corespunde unor emisii de CO2 de 205 g/km. Totodată, pentru ambele motoare, au fost optimizate performanţele dinamice. Carrera S cu PDK accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde. Cu pachetul opţional Sport Chrono, la acţionarea butonului Sport Plus, pentru acest sprint sunt necesare doar 4,1 secunde. Carrera cu PDK are nevoie de numai 4,6 secunde (Sport Plus 4,4 secunde) pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
În România, 911 Carrera are un preţ de pornire de 97.560 Euro, iar 911 Carrera S 112.847 Euro, cu TVA inclus.