Serialul „Shogun”, produs de televiziunea FX și disponibil pe Disney+ din februarie 2024, a devenit una dintre cele mai populare producții ale anului, depășind recordul de Premii Emmy deținut anterior de Game of Thrones.

Cartea lui James Clavell a fost „steaua noastră călăuzitoare”, au afirmat Justin Marks și Rachel Kondo, creatorii serialului, într-un interviu exclusiv acordat HotNews.ro înainte de lansarea oficială a seriei.

Succesul imens al adaptării cărții lui James Clavell pare să fi fost o sursă de inspirație și pentru Netflix, care, la doar două luni după premiera Shogun, a anunțat că va lansa propriul său serial despre samurai.

Netflix va face propriul serial cu samurai, după succesul „Shogun”

Noul proiect al platformei de streaming, intitulat „The Last Samurai Standing”, va fi o adaptare a seriei manga Ikusagami a autorului japonez Shogo Imamura și va avea loc spre sfârșitul secolului XIX, în perioada Meiji din Japonia. Aceasta a fost o eră marcată de modernizare și schimbări radicale, inclusiv desființarea castei samurai.

Deși anunțul din aprilie a trecut aproape neobservat, inclusiv de presa de specialitate, Business Insider a adus noi informații, după ce Netflix a oferit detalii suplimentare la începutul acestei săptămâni, în cadrul primului său eveniment dedicat proiectelor internaționale aflate în dezvoltare.

Potrivit descrierii oficiale, „în 1878, 292 de samurai se strâng pentru o bătălie aprigă, ademeniți de un premiu de 100 de miliarde de yeni. Sunt distribuite plăcuțe din lemn, iar ultimul supraviețuitor care ajunge la Tokyo câștigă. Shujiro Saga participă pentru a-și salva familia bolnavă. Un joc periculos al supraviețuirii se dezvăluie în călătorie”.

„Shogun” se întâlnește cu „Squid Game”

Ți se pare că premisele sunt asemănătoare cu cele din „Squid Game”? Ei bine, nu ești singurul. De fapt, acest lucru pare a fi o alegere intenționată.

„Este despre ceea ce se întâmplă când acești războinici – cei mai buni și duri din Japonia – devin brusc oameni de rând și trebuie să lupte pentru viețile lor. Gândiți-vă la Shogun se întâlnește cu Squid Game”, a declarat Kaata Sakamoto, vicepreședintele companiei americane de streaming pentru conținut în limba japoneză, în cadrul evenimentului organizat luni de Netflix.

„Oamenilor le place autenticitatea poveștilor locale”, a adăugat Bela Bajaria, directoarea pentru conținut a Netflix.

„Când încerci să faci ceva pe placul tuturor îți iese ceva ce nu place nimănui”, a mai spus ea.

Având în vedere că Netflix nu a anunțat încă data de lansare pentru „The Last Samurai Standing”, rămâne de văzut dacă va fi un succes remarcabil sau doar o variantă slabă a „Shogun”.