Așadar, Sorin Grindeanu a explicat că termenul limită de terminare a acestei investiţii, conform contractului, este 17 ianuarie 2024. Totodată, ministrul a spus și că stadiul construcţiei este de 75%.

Sorin Grindeanu a fost pe şantierul noului terminal al Aeroportului din Timişoara

Grindeanu s-a declarat convins că va fi decontată pe fonduri europene o sumă de aproximativ 97% din totalul investiţiei.

„Termenul limită de terminare a acestei investiţii, conform contractului, este 17 ianuarie 2024. Eu sunt convins că până la sfârşitul anului va fi decontată pe fonduri europene o sumă din ce am discutat, undeva spre 97% din totalul investiţiei. Se va termina. Pare ciudat ce vă spun acuma, dar o să vedeţi că undeva la începutul anului viitor, în a doua jumătate a lunii ianuarie, această investiţie se va termina. În acest moment suntem la 75%.

Până pe finalul anului probabil o să trecem bine, o să ajungem în jur de 95%, urmând ca acele chestiuni finale de finisaje şi de tot ceea ce ţine de partea finală a unei investiţii să fie făcute în ianuarie. Pe mine m-a interesat şi mă interesează în continuare ca toate aceste proiecte pe aeroportul din Timişoara, care sunt undeva în jur de 100 de milioane de euro, plus minus cu TVA, fără TVA, să poată să fie decontate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, adică pe POIM, care se finalizează la sfârşitul acestui an. De ce? Pentru că pe viitorul Program Operaţional de Transport, pe POT, nu se pot deconta sume pe acest domeniu, cel legat de aviaţie, pe toate celelalte se poate, pe acesta, nu”, a declarat Sorin Grindeanu.

Potrivit ministrului, s-a cheltuit o proporţie foarte mare din cele aproximativ 100 de milioane atrase de Aeroportul Timişoara, din bani europeni.

„Faptul că undeva în acelaşi procent, undeva la 97%, poate chiar mai bine din aceste sume pe proiecte câştigate de aeroport sunt decontate şi vor fi decontate până la sfârşitul anului, inclusiv gardul perimetral şi toate investiţiile care sunt în jurul aeroportului, plus echipamentele, asta e un lucru bun, foarte bun. Înseamnă că-n acei 100 de milioane s-a reuşit să se cheltuie bani europeni într-o proporţie foarte mare. Ăsta ar fi primul lucru. Al doilea lucru, s-a potrivit că astăzi, tot legat să spunem şi de aeroport, dar nu doar de aeroport, să fie ridicată în SEAP licitaţia, deci s-a lansat licitaţia pentru legătura feroviară de la aeroport la Gara de Est din Timişoara. Asta înseamnă o legătură de vreo 10 km aproximativ, ceea ce vă spuneam în urmă cu cred că vreun an că vom lansa şi vom face ca pe aeroportul din Timişoara să existe această legătură feroviară, ca în orice aeroport care se respectă din lumea asta”, a mai spus Grindeanu.

Construcția noului terminal este aproape de final

Acesta a scris și pe pagina sa de socializare că noul terminal pentru curse externe va crește capacitatea de operare a aeroportului cu peste 2 milioane de pasageri anual. Totodată, va fi afectată pozitiv și importanța europeană a Municipiului Timișoara.

„Construcția noului terminal al Aeroportului Internațional Traian Vuia din Timișoara, aproape de final! Noul terminal pentru curse externe va crește capacitatea de operare a aeroportului cu peste 2 milioane de pasageri anual și implicit importanța europeană a Municipiului Timișoara.

Pentru a facilita accesul pasagerilor va fi construită inclusiv o linie de cale ferată care va face legătura directă între municipiul Timișoara și Aeroportul Internațional. Proiectul are o valoare de peste 184 de milioane de lei (cu TVA), este finanțat prin POIM și trebuie finalizat până la sfârșitul acestui an (2023)”, a scris ministrul pe Facebook.

Amintim că noul terminal va avea o suprafaţă construită de 12.000 de metri pătraţi, 6 filtre de securitate, 18 ghişee check-in şi 6 porţi de scanare automată a documentelor.

Construcţia va completa Terminalul de Sosiri Curse Externe care este în exploatare din iulie 2021.

Contractul are o valoare de 88,99 de milioane de lei (fără TVA), iar finanţarea este asigurată din 3 surse:

  • fonduri europene nerambursabile (POIM 2014-2021);
  • bugetul de stat;
  • veniturile proprii ale aeroportului.