Noul Twingo, la pas, spre România

În această toamnă, pe pieţele din vestul Europei, a fost lansat noul Renault Twingo. Considerat de francezi un vehicul care poate relansa vânzările în clasa mini, noul model se bucură de o istorie bogată şi fericită. De la prezentarea primei versiuni, în aprilie 1993, Twingo a fost comercializat în 2,4 milioane de exemplare. În cei 14 ani în care a fost prezent pe majoritatea pieţelor europene, Twingo a fost declinat în nu mai puţin de şapte variante şi alte câteva ediţii

În această toamnă, pe pieţele din vestul Europei, a fost lansat noul Renault Twingo. Considerat de francezi un vehicul care poate relansa vânzările în clasa mini, noul model se bucură de o istorie bogată şi fericită. De la prezentarea primei versiuni, în aprilie 1993, Twingo a fost comercializat în 2,4 milioane de exemplare. În cei 14 ani în care a fost prezent pe majoritatea pieţelor europene, Twingo a fost declinat în nu mai puţin de şapte variante şi alte câteva ediţii speciale.

Acum, în 2007, francezii de la Renault mizează pe Twingo pentru a scoate din ritm vânzările unor modele precum Peugeot 107, Citroën C1, Toyota Aygo sau Mitsubishi Colt, însă lupta se anunţă grea, mai ales că şi Fiat a reintrat recent în segment cu un produs care face deja furori pe piaţă: noul 500. Lăsând deoparte concurenţa, Twingo se poate „lăuda“ cu un start destul de neplăcut şi greu de anticipat. Cel mai mic model al gamei Renault pare a fi şi cel mai puţin sigur, dat fiind faptul că este primul model al companiei care a obţinut în ultima perioadă numai patru stele la testele EuroNCAP. Greu de digerat pentru Renault, acest rezultat plasează maşina în tradiţia clasei din care face parte. Asta pentru că toţi rivalii au obţinut cel mult patru stele cu excepţia noului Fiat 500 şi a lui Peugeot 1007.

Designul modelului Twingo este atrăgător şi discret totodată. Lipsesc aproape total artificiile inutile. Cu toate acestea, maşina are ceva sex-appeal. În interior, spaţiul destinat celor patru pasageri este şi el în limitele clasei. Designul planşei frontale aduce aminte de Modus, dar are şi ceva influenţe ale concurenţilor, mai ales dacă luăm în calcul turometrul mare amplasat în spatele volanului.

Majoritatea celor care privesc pentru prima dată maşina spun că este clar un vehicul destinat traficului aglomerat din oraşe, însă Twingo este mai mult decât atât. Graţie unei game de propulsoare destul de bogate, care include trei motoare pe benzină (1,2l – 8V – 60CP, 1,2 – 16V – 75 CP şi TCE – 100 CP) şi un diesel (1.5 dCi – 65 CP) şi a unui portbagaj care poate înghiţi 230 dmc de bagaje, maşina poate fi folosită şi pentru călătorii ceva mai lungi. Dat fiind faptul că importatorul Renault România încă face eforturi pentru a aduce acest model pe piaţa noastră în 2008, vă putem comunica numai preţurile din Franţa, unde Twingo costă între 8.190 şi 16.400 de euro.

Vârful de gamă

Motorizare TCE (Turbo Control Efficiency)
Combustibil benzină
Putere (CP) 100
Viteză maximă (km/h) 189
Consum mediu (l/100 km) 5,9
Emisii CO2 (g/km) 140