Asistentul digital dezvoltat de Google va oferi în curând două noi facilități: un mod dedicat ghidării auto pe baza comenzilor vocale şi integrarea cu aplicaţiile de streaming care includ podcast-uri.

Google a activat în Assistant, pentru o parte a utilizatorilor, modul auto pe care l-a promis în urmă cu mai bine de un an, un mod menit să ajute şoferii să realizeze la volan anumite acţiuni, cu reducerea la minim a distragerii atenţiei de la drum.

Nu se ştie dacă este vorba de o lansare oficială

Deşi arată mult diferit faţă de ceea ce a fost arătat la I/O 2019, semn că cei de la Google nu au fost mulţumiţi de proiectul iniţial, noul mod auto păstrează conceptul de bază, oferind funcţii folosite în mod frecvent la volan, precum ghidarea auto, redarea muzicii, accesul facil la mesaje şi apeluri etc.

Compania americană nu a făcut încă un anunţ oficial legat această facilitate, astfel că nu se ştie dacă este vorba de o lansare oficială sau de un test extins care precede lansarea.

O altă noutate care apare, la fel, fără a fi anunţată oficial, este suportul pentru aplicaţii terţe de podcast-uri. Mai mulţi utilizatori au observat că Google Assistant oferă acum opţiuni pentru acest tip de conţinut.

Prima aplicaţie terţă pentru care există suport este Spotify, însă, în viitor, când suportul va fi extins, utilizatorii vor putea să-şi aleagă aplicaţia de podcast-uri preferată din pagina din configurare a Google Assistant.

Upgrade pentru Google Search

Suportul din Google Assistant înseamnă că utilizatorii pot folosi comenzi vocale pentru a cere redarea sau căutarea anumitor podcast-uri în Spotify şi, eventual, alte aplicaţii de streaming.

În context, trebuie precizat că cel mai recent upgrade adus motorului de căutare Google Search vine cu noua funcție de căutare după melodii, care este disponibilă prin intermediul microfonului și diferențiază prin faptul că poate returna melodia dorită chiar dacă ai uitat versurile și chiar numele acesteia.

Astfel, pentru folosire e de ajuns să fluieri sau să îngâni tonul melodiei la microfon timp de 10-15 secunde, mostra audio fiind analizată apoi cu ajutorul tehnologiilor de inteligență artificială în căutarea de potriviri cu ritmul unor melodii cunoscute.