BMW Seria 3

Modelul cu cel mai mare succes de piață din istoria BMW a ajuns în 2018 la cea de-a șaptea generație. Noul Seria 3 a fost modificat radical de producătorul bavarez atât în privința designului interior și exterior, cât și în domeniul tehnologiei. Încă din momentul lansării – care în România va avea loc în martie 2019 – modelul va fi disponibil cu o gamă compusă din șase motoare cu puteri cuprinse între 150 CP și 265 CP. Conform oficialilor BMW, pe parcursul anului viitor vor debuta un model BMW M Performance foarte sportiv şi o variantă BMW iPerformance cu sistem de propulsie plug-in hybrid. Pe lângă gama performantă de propulsoare, dinamica a fost îmbunătățită radical prin utlizarea unei tehnologii noi în domeniul amortizoarelor care permite o variaţie a rigidităţii în funcţie de cursă. Totodată, caroseria și modul de prindere al acesteia sunt mai rigide, ecartamentul este mai lat și masa minimizată și distribuită egal între punți. Noul BMW Seria 3 include acum o gamă extinsă de sisteme care oferă asistență șoferului. În premieră, modelul dispune de „Reversing Assistant”, sistem care poate conduce autonom automobilul cu spatele pe distanţe de până la 50 de metri prin direcţionarea acestuia de-a lungul aceleiaşi trase pe care a mers anterior.

 

Audi R8 LMS GT3

Demn urmaș al modelelor produse în ultimii ani de divizia Audi Sport – R8 LMS (2015), RS 3 LMS TCR (2016) și R8 LMS GT4 (2017) – noul Audi R8 LMS GT3 a fost dezvăluit în acest an la Mondial de l`Auto din Paris. Conform declarațiilor lui Chris Reinke, șeful Audi Sport Customer Racing, în acest caz inginerii și designerii germani au acordat o atenție deosebită solicitărilor venite de la clienți. Astfel, în afara profesioniștilor care preferă o mașină mulată complet pe specificațiile dorite de ei, și piloții amatori au acum la dispoziție un vehicul extrem de performant. Sub capota noului Audi R8 LMS GT3 se află un propulsor V10 de 5.2 litri care dezvoltă 585 CP. Desigur, performanța costă, iar vehiculul a ajuns pe piață la un preț de 398.000 de euro la care trebuie adăugată TVA. Pentru cei care dețin deja „vechiul” Audi R8 LMS, germanii pun la dispoziție un kit care, contra sumei de 28.000 de euro, ridică performanțele la nivelul modelului actual.

 

BMW X5

A patra generaţie a fondatorului familiei BMW X are un nou limbaj de design exterior care accentuează cu claritate prezenţa, autoritatea şi robusteţea modelului. O gamă modernizată de motoare, cea mai nouă generaţie a sistemului inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive şi o serie de sisteme pentru şasiu incluse în premieră la un model BMW X printre care suspensia pneumatică pe două punţi, direcţia activă integral şi pachetul off-road generează combinaţia specifică unui SAV modern. Selecţia semnificativ extinsă de sisteme inovatoare dedicate șoferului include acum asistentul de direcţie şi menţinere a benzii, precum și asistentul pentru mersul înapoi. În plus, noul BMW X5 este echipat standard cu BMW Live Cockpit Professional.

 

Citroen C5 Aircross

Noul SUV Citroen propune o ofertă inedită de personalizare cu nu mai puțin de 30 de combinații exterioare. C5 Aircross este echipat cu suspensii cu amortizare hidraulică progresivă și scaune „Advanced Comfort”. SUV-ul dispune de trei scaune individuale culisabile în partea din spate și un portbagaj cu volum generos între 580 l și 720 l. Modern și dotat cu tehnologii avansate, noul C5 Aircross este echipat cu 20 de sisteme de asistență la condus Aici sunt incluse asistența pe autostradă, condusul autonom de nivel 2 și funcția Grip Control cu tehnologia Hill Assist Descent, pentru aventuri pe drumuri neasfaltate.

(Articol publicat în Suplimentul Auto din numărul 1 al revistei Capital apărut în luna octombrie. Numărul din noiembrie al revistei este disponibil acum la toate centrele de difuzare a presei.)