Nu scapă nimeni de cei de la Protecția Consumatorului!

Autoritatea Naţională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a făcut controale la peste 1.100 de magazine de textile din România. În urma controalelor, a descoperit că se vindeau produse periculoase sau fără etichete corespunzătoare, iar unele reduceri nu respectau regulile. Ca urmare, ANPC a dat amenzi care însumează peste 3,4 milioane de lei.

ANPC a dat 947 de amenzi și 329 de avertismente. Produsele textile care aveau etichete necorespunzătoare au fost scoase temporar de la vânzare. Produsele periculoase au fost scoase definitiv de la vânzare. Valoarea lor era de aproximativ 2.700 de lei. În plus, au fost luate probe pentru a verifica compoziția materialelor textile.

Controalele au avut loc între 26 august și 13 septembrie. Cei de la ANPC au verificat dacă legile referitoare la vânzarea, denumirea, etichetarea și marcarea produselor textile sunt respectate.

magazinele cu îmbrăcăminte 1
SURSA FOTO: ANPC
magazinele cu îmbrăcăminte 2
SURSA FOTO: ANPC

Ce nereguli au fost descoperite?

Au fost verificate peste 500.000 de produse textile. La aproximativ 60% dintre ele s-au găsit probleme legate de etichetare. Cele mai importante nereguli au fost:

  • produse textile care nu aveau pe etichetă informații despre tipul și compoziția materialelor;
  • produse textile fără etichete, sau etichete care nu erau clare, durabile și vizibile;
  • etichete care nu erau traduse în limba română;
  • promoții neregulate: lipsa perioadei promoției, prețuri reduse neclare, lipsa afișării noului preț sau a procentului de reducere;
  • diferențe între reducerea afișată la raft și cea aplicată la casa de marcat;
  • produse textile vândute fără preț afișat sau fără preț afișat în lei;
  • etichete cu denumiri și mărimi care nu se potriveau cu realitatea;
  • produse textile considerate periculoase, notificate în sistemul european RAPEX;
  • ambalaje deteriorate sau lipsa autorizației de funcționare pentru unele magazine.

„Protecţia consumatorilor este, înainte de toate, un act de responsabilitate faţă de fiecare cetăţean. În contextul controalelor desfăşurate recent, am constatat abateri grave în ceea ce priveşte etichetarea şi calitatea produselor textile.

Acţiunile noastre ferme nu au doar scopul de a sancţiona, ci şi de a asigura un nivel ridicat de siguranţă şi corectitudine în piaţă, astfel încât fiecare consumator să poată face achiziţii informate, fără riscuri”, a reamintit preşedintele interimar ANPC, Sebastian Hotca.

Sebastian Hotca
Sebastian Hotca (SURSA FOTO: YouTube, Tribuna Consumatorilor)