Românii care vor să își ia carnetul ar putea fi obligați să îndeplinească următoarea condiție în viitor. Parlamentarii doresc să introducă această regulă deoarece România se află în topul țărilor cu cele mai multe decese pe șosele.
O nouă obligație pentru șoferi! Ar putea fi forțați să facă acest lucru înaintea examenului auto
Parlamentarii vor să introducă în lege o prevedere conform căreia românii ar putea fi obligați să ia lecții de condus defensiv înainte de examenul auto, sau în primii doi ani. Amintim că aceste cursuri vizează doar anumite categorii de şoferi în momentul de față.
Anterior, Parlamentul a adoptat un proiect care spune că șoferii mașinilor cu girofar sunt obligați să ia ore de condus defensiv. Totuși, parlamentarii vor să revină asupra proiectului și să extindă recomandarea pentru toți șoferii, scrie stirileprotv.ro
Explicația oferită de un deputat
Ilie Toma, deputat PSD, a spus că face drumul Deva-București în fiecare săptămână și observă mai mereu șoferi care hărțuiesc.
„Fac drumul Deva-București săptămânal. Dacă mă duc normal, cu viteză de 50 de km, și nu spun că aș fi ușă de biserică, cu toții mai încălcăm și legile de circulație, vezi anumite mașini că te hărțuiesc din spate, de ce mergi cu acea viteză legală, de 50 de km. Nu doar mașinile mici, te hărțuiesc și tirurile, ceea ce e puțin groaznic”, a explicat deputatul.
De asemenea, Titi Aur, expert în conducere defenisivă, a spus că „aproape toți conducătorii auto nu sunt educați, nu conștientizează pericolul la care se expun.”
„Majoritatea, aproape toți conducătorii auto nu sunt educați, nu conștientizează pericolul la care se expun. Nu te învață nimeni despre regula fermoarului, a celor două secunde, de multe lucruri din conducerea defensivă care ar putea fi învățate la școala de șofer, iar la cursul de conducere defensivă să faci partea a doua, de control a mașinii în derapaj, de evitare, de anticipări, de pericole potențile”, a spus Titi Aur.
Amintim că România este printre țările cu cel mai mare numărul de victime rezultate din accidente rutiere. Cifra a scăzut ușor în ultimii doi ani, dar numai pentru că s-a circulat mai puţin în urma restricțiilor sanitare, conform datelor publicate de Comisia Europeană.