Un amendament de modificare a Codului Rutier, votat în unanimitate de Comisia pentru transporturi din Camera Deputaților, prevede că șoferii care au permisul reținut și vor să beneficieze de reducerea perioadei de suspendare vor fi obligați să plătească înainte amenzile de circulație. În caz contrar, rămân în continuare FĂRĂ permis.
Nu mai pot avea permis până nu plătesc amenda
În acest context, președintele comisiei pentru transporturi din Camera Deputaților, Cătălin Drulă, a subliniat că această condiție nu exista și mulți șoferi contravenienți obțineau permisul mai repede, fără să achite amenda.
„Este un lucru corect până la urmă, dacă ceri o clemență, practic o reducere a unei perioade de suspendare, trebuie să faci dovada că ți-ai recunoscut culpa și ai achitat tot ceea ce aveai de achitat statului. Până la urmă, este închiderea unei portițe prin care puteai să beneficiezi și de o sancțiune redusă, dar tu să nu-ți faci partea ta, adică să-ți achiți amenda pentru fapta săvârșită”, a declarat Cătălin Drulă.
Punctul de amendă este plafonat la 145 de lei, din 2017, deși este prevăzut ca nivelul său să fie de 10% din salariul minim pe economie. Astfel, unele sancțiuni nu-și mai îndeplinesc rolul preventiv, pentru că au o valoare redusă față de veniturile unor șoferi care nu respectă Codul Rutier.
Trebuie menționat că proiectul de lege urmează să fie discutat și în alte comisii de specialitate, iar apoi va merge la vot în plenul Camerei Deputaților, for decizional pentru această modificare a Codului Rutier.
O nouă lovitură pentru toți șoferii din România
În altă ordine de idei, Dan Cărbunaru a anunţat miercuri că Guvernul a aprobat un proiect de lege privind unele măsuri de eficientizare a monitorizării traficului rutier.
Acesta include 1.000 de sisteme de verificare a vitezei, 300 de radare mobile şi 500 de camere de luat vederi care vor face parte dintr-un sistem integrat de monitorizare a traficului rutier pe drumurile publice din România, care se va numi e-SIGUR.
Purtătorul de cuvânt al Guvernului a mai afirmat despre proiectul de lege privind unele măsuri de eficientizare a monitorizării traficului rutier, că sunt „1.000 de sisteme de verificare a vitezei, 300 de radare mobile şi 500 de camere de luat vederi care vor face parte dintr-un sistem integrat de monitorizare a traficului rutier pe drumurile publice din România”.
„Noul Sistem integrat de monitorizare se va numi e-SIGUR şi va fi complementar sistemelor inteligente de transport deja existente”, a mai declarat Cărbunaru, menționând că reprezintă un jalon asumat prin PNRR.